Anderson, J., et al. (1969). Efficient Reading. Sidney. McGraw-Hill Book Company.
Hernowo, (2005). Menjadi Guru yang Mau dan Mampu Mengajar secara Menyenangkan. Bandung: Mizan Learning Center. Jakarta: Pusat Teknologi dan Informasi Pendidikan Depdiknas.
Mulyani, M. (2010). Pengoptimalan Kompetensi Mahasiswa Jurusan bahasa dan sastra Indonesia FBS UNNES dalam Membuat Media Pembelajaran Bahasa Indonesia menggunakan Elemen Authentic Assessment. Jurnal Penelitian Pendidikan 27(2). Semarang: Lembaga Penelitian dan Pengabdian Masyarakat (LP2M), Universitas Negeri Semarang.
https://journal.unnes.ac.id/artikel_nju/JPP/172
Mulyani, M., Retno, D. L., & Subyantoro (2016). Pengembangan Model Pembelajaran Induktif dengan Media Gambar Seri yang Bermuatan Nilai Karakter untuk Meningkatkan Kompetensi Menulis Paragraf Peserta Didik Kelas III, Lingua 12(1).
https://journal.unnes.ac.id/artikel_nju/lingua/8692
Muhammad, Y. (2011). Integrasi Teknologi Informasi dan Komunikasi dalam Pembelajaran, Lentera Pendidikan, 14(1), 88-102.
http://journal.uin-alauddin.ac.id/index.php/lentera_pendidikan/article/view/3829
Supriyanto, T. (2008). Teks dan Ideologi: Studi Sastra Populer Cerita Rakyat. Semarang: Unnes Press.
Supriyanto, T. (2011). Kajian Stilistika dalam Prosa. Yogyakarta: Elmetera Publishing.
- Abstract viewed - 184 times
- pdf downloaded - 3504 times
Affiliations
Sumber Harno
SMP Negeri 1 Mijen Demak, Jawa Tengah, Indonesia
Mimi Mulyani
Universitas Negeri Semarang, Indonesia
How to Cite
Interactive Multimedia to Learn Reading Geguritan of XI Graders
Vol 7 No 1 (2018): April 2018
Submitted: Jun 8, 2018
Published: Jun 11, 2018
Abstract
Learning to read Geguritan needs joyful situation, adjusted level of skill and competence of the students, creativity and re-creativity using interactive learning media. The purpose of the study is to describe the needs and the effectiveness of the use of interactive learning multimedia in learning Geguritan reading. This R & D research uses data such as the analysis of necessity test, validity, and media effectiveness shows the development of interactive multimedia to learn Geguritan reading of the IX graders is learning media needed. The trial test shows the development of interactive learning media to learn it is effectively used to improve Geguritan reading skill.