PELATIHAN PENGEMBANGAN MEDIA PEMBELAJARAN BERORIENTASI TIG BAGI GURU SD/MI GUGUS PANGERAN DIPONEGORO
(1) Jurusan PGSD FIP Universitas Negeri Semarang
(2) 
(3) 
(4) 
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Bohning, G. & Althause, J. K. 1997. “Using Tangrams to Teach Geometry to Young Childrenâ€. Early Childhood Educational Journal, 24 (4): 239–242.
Darmodjo, Hendro dan Kaligis, Jenny R.E. 1992. Pendidikan IPA II. Jakarta: Depdikbud
Lin, C.P., et al. 2011. “The impact of using synchronous collaborative virtual tangram in children’s geometricâ€. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 10(2): 250-258.
Peraturan Menteri Pendidikan Nasional Republik Indonesia Nomor 22 Tahun 2016 Tentang Standar Proses Untuk Satuan Pendidikan Dasar dan Menengah
Pitadjeng. 2015. Pembelajaran Matematika yang Menyenangkan. Yogyakarta: Graha Ilmu
Siew, N.M. & Abdulah, S.. 2012. “Learning Geometry in a Large-Enrollment Class: Do Tangrams Help in Developing Students’ Geometric Thinking?â€. British Journal of Education, Society & Behavioural Science, 2(3): 239-259.
Trimurtini, dkk. 2016. “Media Tangram Interactive Game (TIG) dalam Pembelajaran Geometri Datar dan Pengukuran Berbasis Teori Van Hiele untuk Mewujudkan Pendidikan Karakterâ€. Laporan Penelitan. Semarang: Universitas Negeri Semarang
Zilkova, K., Gucaga, J. & Kopacova, J. 2015. “(Mis)Conceptions About Geometric Shapes In Pre-Service Primary Teachersâ€. Acta Didactica Napocensia, 8(1): 27.35.
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License