Relationship Between Learning Motivation, Learning Dicipline and Teaching Materials Against Student Competence TKR Department of Automotive Productive Training Through Readiness of Student Learning as an Intervening Variable
(1) Universitas Negeri Semarang, Indonesia
(2) Universitas Negeri Semarang, Indonesia
(3) Universitas Negeri Semarang, Indonesia
Abstract
Full Text:
PDFReferences
AusAID. (2001). Competency based training form master trainers. West java institutional development project. Jakarta: Indonesia Australia Pertnership for Skiil Development Program.
Dalyomo. 2009. Psikologi Pendidikan. Jakarta : Rineka Cipta.
Ghozali, Imam. 2011. Aplikasi Analisis Multivariance dengan Program IBM SPSS 19. Edisi 5. Semarang : Badan Penerbit Universitas Diponegoro.
Leighbody,G.B. & Kidd,D.M. (1966). Methods of teaching shop and technical subjects. New York: Delmar Publishers
Lestari, Ika. 2013. Pengembangan Bahan Ajar Berbasis Kompetensi Sesuai dengan Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan. Padang : Akademia.
Majid. A. 2011. Perencanaan Pembeljaran Mengembangkan Standar Kompetensi Guru. Bandung : Remaja Rosdakarya.
Republik Indonesia. 2003. Undang-Undang No. 20 Tahun 2003 tentang Sistem Pendidikan Nasional. Lembaran Negara RI tahun 2003. Sekretaris Negara Jakarta.
Rifa’i dan Cathrina. 2011. Psikologi Pendidikan. Semarang : LPJ UNNES
Sandy Weinberg. (2007). Good Laboratory Practice Regulations. New York: Informa Healthcare USA, Inc. Sardiman. 2014. Interaksi dan Motivasi Belajar Mengajar. Jakarta : Raja Grafindo Persada.
Slameto. 2010. Belajar dan Faktor-faktor yang mempengaruhinya. Jakarta : Rinneka Cipta.
Thomas Sukardi. (2012). Peranan Bimbingan Kejuruan Terhadap Pembentukan Karakter Kerja pada Pembelajaran Teknik Pemesinan. Pidato Pengukuhan Guru Besar .Disampaikan di depan Rapat Terbuka Senat Universitas Negeri Yogyakarta Pada hari Rabu tanggal 4 April 2012
Refbacks
- There are currently no refbacks.
PASCASARJANA UNNES, | This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. p-ISSN 2339-0344. e-ISSN 2503-2305 |