The Evaluation Process of Industrial Class in Light Automotive Engineering Competencies
(1) SMK Bina Utama Kendal, Jawa Tengah
(2) Pascasarjana Universitas Negeri Semarang
(3) Pascasarjana Universitas Negeri Semarang
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abdullah, N., Abdul Wahab, N., Mohamed Noh, N., Abdullah, E. M., & Ahmad, A. (2016). The evaluation and effectiveness of school based assessment among science teachers in Malaysia using CIPP Model. International Journal of Advanced and Applied Sciences, 3(11), 1–7.
Azwar, S. (2016). Penyusunan Skala Psikologi. Pustaka Pelajar.
Badan Pusat Statistik (BPS). (2019). Statistik Penduduk. Badan Pusat Statistik (BPS).
Bhakti, B. Y. (2017). Evaluasi Program Model CIPP Pada Proses. Jurnal Inovasi Pendidikan Fisika Dan Riset Ilmiah, 1(2), 75–82.
Danutirta, S. S. (2018). Pengelolaan Kelas Industri di SMK N 2 Klaten. Hanata Widya, 7(6), 1–15.
Darma, I. K. (2019). The Effectiveness of Teaching Program of CIPP Evaluation Model: Department of Mechanical Engineering, Politeknik Negeri Bali. International Research Journal of Engineering, 5(3), 1–13.
Diana, N. E., Kurnianingsih, I., & Wardiyono. (2019). Evaluasi Pelatihan Pivot Tabel Untuk Analisis Worksheet Data Bagi Pelajar MAN 21 Jakarta. Jurnal Widya Laksana, 8(2), 113–118.
Divayana, D. G. H., Sanjaya, D. B., Marhaeni, A. A. I. N., & Sudirtha, I. G. (2017). CIPP Evaluation Model Based on Mobile Phone in Evaluating The Use of Blended Learning Platforms at Vocational Schools in Bali. Journal of Theoretical and Applied Information Technology, 95(9), 1983–1995.
Hurmaini, M., & Abdillah. (2015). Evaluation and Social Internship Program of IAIN Sultan Thaha Saifuddin Jambi Students: Using Context, Input, Process and Product Model (CIPP Model). Journal of Education and Practice, 6(11), 56–62.
Iswari, R. D., & Utomo, S. W. (2017). Evaluasi Penerapan Program Adiwiyata Untuk Membentuk Perilaku Peduli Lingkungan di Kalangan Siswa (Kasus: SMA Negeri 9 Tangerang Selatan dan MA Negeri 1 Serpong). Jurnal Ilmu Lingkungan, 15(1), 35–41.
Kementerian Perindustrian. (2017). Peraturan Menteri Perindustrian Nomor 3 Tahun 2017 Pedoman Pembinaan dan Pengembangan Sekolah Menengah Kejuruan Berbasis Kompetensi yang Link and Match Dengan Industri. Kementerian Perindustrian.
Khumaedi, M. (2012). Reliabilitas Instrumen Penelitian Pendidikan. Jurnal Pendidikan Teknik Mesin, 12(1), 25–30.
Kisniantoro, W., Estriyanto, Y., & Widiastuti, I. (2019). Evaluasi Kinerja Bursa Kerja Khusus (BKK) SMK PGRI 1 Surakarta dengan Menggunakan Model CIPP. Jurnal Pendidikan Teknik Mesin, 1(2), 63–71.
Ningrum, E. (2009). Pengembangan Sumber Daya Manusia Bidang Pendidikan. Jurnal Geografi Gea, 9(1), 1–9.
Nugroho, W. (2016). Upaya Memperkecil Kesenjangan Kompetensi Lulusan Sekolah Menengah Kejuruan dengan Tuntutan Dunia Industri. Jurnal Pendidian Teknologi dan Kejuruan. Jurnal Pendidikan Dan Teknologi Kejuruan, 23(1), 45–50.
Purnawan, I. M. W., Santiyadnya, I. N., & Sutaya, I. W. (2017). Evaluasi Pelaksanaan Proses Pembelajaran Gambar Teknik Kelas XI TITL Di SMK Negeri 3 Singaraja. Jurnal Pendidikan Teknik Elektro Undiksha, 6(1), 40–47.
Rahmawati, N., Sutrisno, & Wena, M. (2016). Evaluasi Program Penilaian Hasil Belajar Pada Kurikulum 2013 Kelompok Mata Pelajaran Produktif Keahlian Teknik Konstruksi Kayu SMK. Teknologi Dan Kejuruan, 39(2), 109–118.
Rooholamini, A., Amini, M., Bazrafkan, L., Dehghani, M. R., Esmaeilzadeh, Z., Nabeiei, P., Rezaee, R., & Kojuri, J. (2017). Program evaluation of an Integrated Basic Science Medical Curriculum in Shiraz Medical School, Using CIPP evaluation Model. Journal of Advances in Medical Education & Professionalism, 5(3), 148–154.
Salam, R., & Soenarto. (2013). Evaluasi Pelaksanaan Program SMK Kelas Jauh di MAN Karanganyar. Jurnal Pendidikan Vokasi, 3(2), 251–267.
Salman, I. (2016). Evaluasi Program Ektrakurikuler Seni Keagamaan di MAN 8 Jakarta. Penamas: Jurnal Penelitian Keagamaan Dan Masyarakat, 29(2), 279–296.
Sholikhah, R., & Soenarto. (2013). Evaluasi Program Talent Scouting Guru SMK Tahun 2013 Direktorat P2TK Dikmen Kemdikbud. Jurnal Pendidikan Vokasi, 4(3), 363–378.
Soleman, M., & Noer, M. (2017). Nawacita Sebagai Strategi Khusus Jokowi Periode Oktober 2014-20 Oktober 2015. Jurnal Kajian Politik Dan Masalah Pembangunan, 13(1), 1961–1975.
Suhardi, M. (2017). Strategi Kerja Sama Sekolah Dengan Dunia Usaha Dan Dunia Industri (DU/DI) Di SMK Negeri 3 Mataram. Jurnal Visionary, 2(1), 22–28.
Sunnah, A., & Sukoco. (2014). Evaluasi Pelaksanaan Program Seamolec di SMK Daerah Istimewa Yogyakarta. Jurnal Pendidikan Vokasi, 4(2), 145–163.
Tarmidi, Wasitohadi, & Ismanto, B. (2020). Evaluasi Program Praktek Kerja Industri Di SMK Saraswati Salatiga. Jurnal Ilmu Sosial Dan Humaniora, 9(1), 138–145.
Wicaksono, D. E., Yoto, & Basuki. (2017). Implementasi Pelaksanaan Kurikulum Kelas Industri Di SMK Muhammadiyah 1 Kepanjen Kabupaten Malang. Jurnal Pendidikan Profesional, 6(1), 156–165.
Refbacks
- There are currently no refbacks.
PASCASARJANA UNNES, | This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. p-ISSN 2339-0344. e-ISSN 2503-2305 |