Effect of Time and Waiting Facilities Toward The Satisfaction Level of Pregnant Women in Antenatal Care Services
(1) Universitas Negeri Semarang, Indonesia
(2) Universitas Negeri Semarang, Indonesia
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Bielen, F., & Demoulin, N. (2007). Waiting time influence on the satisfaction-loyalty relationship in services. Managing Service Quality: An International Journal, 17(2), 174-193.
Camacho, F., Anderson, R., Safrit, A., Jones, A. S., & Hoffmann, P. (2006). The relationship between patient’s perceived waiting time and office-based practice satisfaction. NC Med J, 67(6), 409-413.
Chompikul, J., & Isaranurug, S. (2008). Factors related to the utilization of antenatal care services among pregnant women at health centers in Aceh Besar district, Nanggroe Aceh Darussalam province, Indonesia. J. Publ. Health Dev, 6(2), 99-108.
Febriyanti, D. H., Kurniadi, A., Kom, M., & Nuswantoro, A. F. K. U. D. (2013). Deskripsi Faktor-faktor yang Mempengaruhi Waktu Tunggu Pendaftaran di TPPRJ RSUD Tugurejo Semarang Tahun 2013. Skripsi. Fakultas Kesehatan. Universitas Dian Nuswantoro. Semarang.
Kemenkes RI. 2014. Data dan Informasi Angka Kematian Ibu. Jakarta
Listiyana, I., & Rustiana, E. R. (2017). Analisis Kepuasan Jaminan Kesehatan Nasional pada Pengguna BPJS Kesehatan di Kota Semarang. Unnes Journal of Public Health, 6(1), 53-58.
Oladapo, O. T., Iyaniwura, C. A., & Sule-Odu, A. O. (2008). Quality of antenatal services at the primary care level in southwest Nigeria. African Journal of Reproductive Health, 12(3), 71-92.
Firdaus, F. F., & Dewi, A. (2015). Evaluasi Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pasien Rawat Jalan Peserta BPJS di RSUD Panembahan Senopati Bantul. JMMR (Jurnal Medicoeticolegal dan Manajemen Rumah Sakit), 4(2).
Habibi, M. (2012). Hubungan Waktu Pelayanan Rekam Medis Di Tpprj Dengan Kepuasan Pasien Poliklinik Bedah Di Rumah Sakit Umum Dr. Saiful Anwar Malang Tahun 2012 (Doctoral dissertation, Universitas Muhammadiyah Surakarta).
Kemenkes RI. 2014. Data dan Informasi Angka Kematian Ibu. Jakarta.
Laeliyah, N., & Subekti, H. (2016). Waktu Tunggu Pelayanan Rawat Jalan dengan Kepuasan Pasien Terhadap Pelayanan di Rawat Jalan RSUD Kabupaten Indramayu. Jurnal Kesehatan Vokasional, 1(2), 102-112.
Mardiyani, Y., & Murwatiningsih, M. (2015). Pengaruh Fasilitas dan Promosi terhadap Kepuasan Pengunjung melalui Keputusan Berkunjung sebagai Variabel Intervening pada Objek Wisata Kota Semarang. Management Analysis Journal, 4(1).
Mernawati, D., & Zainafree, I. (2016). Analisis Faktor-Faktor Yang Berhubungan Dengan Tingkat Kepuasan Pasien Rawat Jalan Di Puskesmas Lamper Tengah Kecamatan Semarang Selatan Kota Semarang. Public Health Perspective Journal, 1(1).
Mursyida, R. F., Mawarni, A., & Agushybana, F. (2012). Kepuasan ibu hamil dan persepsi kualitas pelayanan antenatal care di puskesmas tanjung kabupaten sampang madura. Media Kesehatan Masyarakat Indonesia, 11(2), 174-181.
Nissa, A. A., & Mardiyaningsih, E. (2013). Gambaran Kepuasan Ibu Hamil terhadap Pelayanan Antenatal Care di Puskesmas Getasan.
Oladapo, O. T., Iyaniwura, C. A., & Sule-Odu, A. O. (2008). Quality of antenatal services at the primary care level in southwest Nigeria. African Journal of Reproductive Health, 12(3), 71-92.
Poli, T. M., Rattu, A. J. M., & Tulung, M. (2016). Analisis Waktu Tunggu Pelayanan Unit Rawat Jalan Rsup Prof Dr. Rd Kandou Manado. Community Health, 1(1).
Profil Dinas Kesehatan Kabupaten Grobogan (2016) Angka Cakupan K1 dan K4 di Kabupaten Grobogan.
Profil Dinas Kesehatan Kabupaten Grobogan (2017) Angka Kematian Ibu di Kabupaten Grobogan.
Solang, S., Lohoraung, A., & Purwandari, A. (2012). Hubungan Kepuasan Pelayanan Antenatal Care Dengan Frekuensi Kunjungan Ibu Hamil Di Puskesmas Kombos Kecamatan Singkil Kota Manado. Jurnal GIZIDO, 4(1), 349-357.
Sondari, A., & Raharjo, B. B. (2017). Tingkat Kepuasan Pasien Rawat Jalan Peserta Jaminan Kesehatan Nasional (JKN). HIGEIA (Journal of Public Health Research and Development), 1(1), 15-21.
Torry, T., Koeswo, M., & Sujianto, S. (2016). Faktor yang Mempengaruhi Waktu Tunggu Pelayanan Kesehatan kaitannya dengan Kepuasan Pasien Rawat Jalan Klinik penyakit dalam RSUD Dr. Iskak Tulungagung. Jurnal Kedokteran Brawijaya, 29(3), 252-257.
ZA, Z., AM, I., & NM, B. (2012). Satisfaction among pregnant women towards antenatal care in public and private care clinics in Khartoum. Khartoum Medical Journal, 4(2).
Zarei, E., Daneshkohan, A., Pouragha, B., Marzban, S., & Arab, M. (2015). An empirical study of the impact of service quality on patient satisfaction in private hospitals, Iran. Global journal of health science, 7(1), 1.
Refbacks
- There are currently no refbacks.
View My Stats