Achieving the Main Goal of Sustainable Development by Enhancing the Green Entrepreneurship Spirit Through Community Development Study Center Lola Kurnia Pitaloka, Muhammad Feriady Section Articles
##plugins.themes.academic_pro.article.main##
Abstract
Community service aims to increase students' insight and skills, and the Kendal Center for Community Development Studies tutors on green entrepreneurship. Green Entrepreneurship answers today's new business challenges. Sustainable development and a green economy demand many things to change by building something and thinking about environmental sustainability. Service activities are carried out offline using lecture methods, discussions, and the introduction of green entrepreneurship techniques. The results obtained from the service are that participants are interested in learning more about the characteristics of green entrepreneurship and are ready to enter a new era for business that supports sustainable development and understands environmental problems. The student's readiness is proven by creating new concepts to improve old business concepts to making marketing techniques that are more environmentally friendly.
Pengabdian kepada masyarakat memiliki tujuan untuk meningkatkan wawasan serta keterampilan siswa dan tentor Pusat Studi Bina Warga Kendal tentang kewirausahaan hijau. Kewirausahaan hijau menjawab tantangan bisnis yang baru saat ini. Pembangunan keberlanjutan dan ekonomi hijau menuntut banyak hal untuk berubah dengan membangun sesuatu juga untuk memikirkan keberlangsungan lingkungan. Kegiatan pengabdian dilakukan secara luring dengan metode ceramah, diskusi, serta pengenalan teknik kewirausahaan hijau. Hasil yang didapat dari pengabdian adalah peserta tertarik untuk mempelajari karakteristik kewirausahaan hijau lebih dalam dan siap memasuki era baru untuk bisnis yang mendukung keberlangsungan pembangunan serta mengerti masalah lingkungan. Kesiapan para siswa dibuktikan dengan pembuatan konsep baru guna memperbaiki konsep usaha lama hingga pembuatan teknik pemasaran yang lebih ramah lingkungan.
##plugins.themes.academic_pro.article.details##
References
Choi, D.Y. & Gray, E.R., (2008), The Venture Development Processess of Sustainable Entrepreneurs, Management Research News, Vol.31, No.8, pp.558-569.
Lane, J.E., (2011), CO2 Emission and GDP, International Journal of Social Economics, Vol.38, No.11, pp. 911-918.
Marshal, R.S. & Harry, S.P., (2005), Intriducing a New Business Course: Global Business and Sustainability, International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol.6, No.2, pp.179-196.
Nga, Joyce K. H. & Shamuganathan., (2010), The Influence of Personality Traits and Demographic Factors on Social Entrepreneurship Start Up Intention, Journal of Business Ethics, Vol. 95, pp 259-282.
Tedjasukmana, Budianto., (2014), Potret UMKM Indonesia Menghadapi Masyarakat Ekonomi ASEAN 2015, The 7th NCFB and Doctoral Colloqium 2014, hal.189-202.
Tohani, E. (2010). Kelembagaan Pusat Kegiatan Belajar Masyarakat sebagai Agen Pengembangan Masyarakat. Jurnal Ilmiah Visi, 5(2), 167-173.
Waskito, Jati., (2015), Upaya Meningkatkan Niat Pembelian Produk Ramah Lingkungan melalui Nilai, Resiko dan Kepercayaan terhadap Produk Hijau, Etikonomi, Vol. 14, No. 1, hal 1-16.