Anugrahana, A. (2020). Hambatan, Solusi dan Harapan: Pembelajaran Daring Selama Masa Pandemi Covid-19 Oleh Guru Sekolah Dasar. Scholaria: Jurnal Pendidikan Dan Kebudayaan, 10(3), 282–289.
Astini, Sari, N. K. (2020). Pemanfaatan Teknologi Informasi dalam Pembelajaran Tingkat Sekolah Dasar pada Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Lembaga Penjaminan Mutu STKIP Agama Hindu Amlapura, 11(2), 13–25.
Falah, N. (2015). Efektivitas Out Bound Sebagai Metode Pembelajaran. Hisbah: Jurnal Bimbingan Konseling Dan Dakwah Islam, 11(1), 53–74.
Hamid, A. R. A. H. (2020). Social responsibility of medical journal: A concern for covid-19 pandemic. Medical Journal of Indonesia, 29(1), 1–3.
Hayes, C., Hardian, H., & Sumekar, T. (2017). Pengaruh Brain Training Terhadap Tingkat Inteligensia Pada Kelompok Usia Dewasa Muda. Diponegoro Medical Journal (Jurnal Kedokteran Diponegoro), 6(2), 402–416.
Izzah, N. I. (2020). Al hikmah: journal of education. Urgensi Pendidikan Multikultural Di Indonesia Dalam Pendidikan Agama Islam, 1(1), 35–46.
Jayul, A., & Irwanto, E. (2020). Model Pembelajaran Daring Sebagai Alternatif Proses Kegiatan Belajar Pendidikan Jasmani di Tengah Pandemi Covid-19. Jurnal Pendidikan Kesehatan Rekreasi, 6(2), 190–199.
Kadir, abdul. (2013). Konsep Pembelajaran Kontekstual Di Sekolah. Dinamika Ilmu, 13(1), 17–38.
Moleong, L. J. (2016). Metodologi Penelitian Kualitatif (Revisi). PT. REMAJA ROSDAKARYA.
Pakpahan, R., & Fitriani, Y. (2020). Analisa Pemafaatan Teknologi Informasi Dalam Pemeblajaran Jarak Jauh Di Tengah Pandemi Virus Corona Covid-19. JISAMAR (Journal of Information System, Applied, Management, Accounting and Researh), 4(2), 30–36.
Pendidikan, M., Kebudayaan, D., & Indonesia, R. (2020). Pelaksanaan Kebijakan Pendidikan dalam Masa Darurat Penyebaran Coronavirus Disease(Covid-19). Surat Edaran Dari Kemetrian RI, 1–3.
Purkana, I. (2013). Perbandingan Kemampuan Kognitif Dalam Pemahaman Pembelajaran Penjasorkes Antara Siswa IPA Dan Siswa IPS Kelas X Di SMA Negeri 1 Peukan Bada Aceh Besar. Journal of Chemical Information and Modeling, 53(9), 1689–1699.
Sugiyono. (2014). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D (19th ed.). Alfabeta.
Sujarno, S. (2019). Peningkatan Kompetensi Guru Dalam Menyusun Silabus Dan Rpp Melalui Supervisi Akademik Di Smp Negeri 3 Sungai Lalak. JURNAL PAJAR (Pendidikan Dan Pengajaran), 3(4).
Tandon Rajiv. (2020). The COVID-19 pandemic, personal reflections on editorial responsibility. Asian Journal of Psychiatry, 50(January).
Ulya, N. M. (2017). Pengaruh Metode Pembelajaran dan Tipe Kepribadian Terhadap Hasil Belajar Bahasa Arab (Studi Eksperimen PadaMAN1 Semarang). Nadwa, 10(1), 1–25.
Utomo, K. B. (2018). Strategi dan Metode Pembelajaran Pendidikan Agama Islam MI. MODELING:Jurnal Program Studi PGMI, 5(2), 145–156.
Velavan, T. P., & Meyer, C. G. (2020). The COVID-19 epidemic. Tropical Medicine and International Health, 25(3), 278–280.
Wardhani, T. (2020). Upaya Meningkatkan Kualitas kompetensi Pedagogik Guru SMP Menyusun dan Mengembangkan Silabus Serta Pembuatan RPP Melalui Workshop. Jurnal Penelitian Tindakan Dan Pendidikan, 6(2), 75–88.
Yunus, N. R., & Rezki, A. (2020). Kebijakan Pemberlakuan Lock Down Sebagai Antisipasi Penyebaran Corona Virus Covid-19. SALAM: Jurnal Sosial Dan Budaya Syar-I, 7(3), 227–238.
Yusuf Aditya, D. (2016). Pengaruh Penerapan Metode Pembelajaran Resitasi terhadap Hasil Belajar Matematika Siswa. SAP (Susunan Artikel Pendidikan), 1(2), 165–174.
- Abstract viewed - 96 times
- PDF downloaded - 69 times
Affiliations
Fisal Dwi Cahyadi
PJKR FIK UNNES
Sulaiman Sulaiman
Affiliation not stated
Agung Wahyudi
Affiliation not stated
Metode Pemebelajaran PJOK Selama Masa Pandemi Covid-19 di SMP se-Kecamatan Mrebet Kabupaten Purbalingga
Vol 3 No 1 (2022): June 2022
Submitted: Jan 18, 2022
Published: Jun 22, 2022
Abstract
The problem of this research is how the Physical Education learning method during the pandemic Covid-19 in junior high schools in the Mrebet district, Purbalingga Regency. Objectives through learning methods. Descriptive qualitative research method. Data analysis uses data collection, data reduction, data presentation and drawing conclusions. The result of this study is that the method used in learning during the pandemic is online through the application platform. The results of the study concluded that the learning methods used during this pandemic period still looked poor and ineffective because of the many obstacles and obstacles from each junior high school in the Mrebet sub-district.