Amalia, L., Irwan, I., & Hiola, F. (2020). Analisis Gejala Klinis Dan Peningkatan Kekebalan Tubuh Untuk Mencegah Penyakit Covid-19. Jambura Journal of Health Sciences and Research, 2(2), 71–76. https://doi.org/10.35971/jjhsr.v2i2.6134
Asyari, D. N. (n.d.). PEMBELAJARAN MODEL INKUIRI TERBIMBING BERBASIS ICT BAGI GURU SMP DI LINGKUNGAN PONDOK PESANTREN SALAFIYAH SYAFI ’ IYAH IBRAHIMY SITUBONDO Dian Noer Asyari | 308. 1(2), 307–318.
Bijen, F., & Ferman, K. (2020). Teaching Strategies for Physical Education during the COVID-19 Pandemic. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 91(9), 48–50. https://doi.org/10.1080/07303084.2020.1816099
Brien, W. O., Adamakis, M., Brien, N. O., Onofre, M., Dania, A., Makopoulou, K., Herold, F., Ng, K., Brien, W. O., Adamakis, M., Brien, N. O., Onofre, M., Dania, A., Makopoulou, K., Herold, F., Ng, K., & Costa, J. (2020). Implications for European Physical Education Teacher Education during the COVID-19 pandemic : a cross-institutional SWOT analysis Implications for European Physical Education Teacher. European Journal of Teacher Education, 43(4), 503–522. https://doi.org/10.1080/02619768.2020.1823963
Budi, D. R., Penjas, J., Kesehatan, F. I., & Jenderal, U. (n.d.). Evaluasi Pembelajaran Senam di Masa Pandemi Covid 19 Berbasis e-Learning Eldiru. 1–7.
Di, P., Smk, S. M. A., Yoda, I. K., Doddy, G., & Ms, T. (2017). Analisis Implementasi Pembelajaran. 4(2), 1–17.
Edi Gunawan, Andika Triansyah, F. P. H. (2019). KEPUASAN SISWA TERHADAP PENGGUNAAN GOOGLE CLASSROOM SEBAGAI MEDIA PEMBELAJARAN PENJAS SMP NEGERI 18 PONTIANAK Penelitian Relevan Dany Dwi Setyawan 2014 yang berjudul “ tingkat kepuasan siswa kelas atas terhadap sarana dan prasarana pendidikan jasmani di. 1–9.
Farida, A. (2016). Urgensi Perkembangan Motorik Kasar pada Perkembangan Anak Usia Dini. Jurnal Raudhah, 4(2), 10–38.
Fenanlampir, A., Leasa, M., Batlolona, J. R., & Info, A. (2021). The development of homogeneity psycho cognition learning strategy in physical education learning. 10(3), 1047–1059. https://doi.org/10.11591/ijere.v10i3.21713
Ilmiah, J., Vol, S., Model, I., Penjas, P., Kemampuan, M., Memilih, G., Strategi, M., Penjasorkes, P., Pgri, S. M. P., Tegalwaru, P., Karawang, K., Penjas, P. M. P., Kemampuan, M., Memilih, G., Strategi, M., Penjasorkes, P., Penjasorkes, G., Pgri, S. M. P., Tegalwaru, P., … Karawang, T. (2014). Kata Kunci: Model-model Pembelajaran Penjas, Kemampuan Guru Memilih dan Mengembangkan Strategi Pembelajaran 33. 1(3), 33–40.
Indahwati, N., Rachman, A., Tuasikal, S., Arif, M., & Ardha, A. (2019). Developing Project Based Learning ( PBL ) as a teaching Strategy in Physical Education for Preservice Physical Education Teacher Developing Project Based Learning ( PBL ) as a teaching Strategy in Physical Education for Preservice Physical Education Teach. January. https://doi.org/10.2991/icesshum-19.2019.79
Irawan, R. (2017). Studi Kelayakan Fasilitas Sarpras Olahraga Indoor di FIK UNNES. Jurnal Penjakora, 4(1), 90–101.
Jumadi, F., Agung, A., & Putra, N. (2021). Efektivitas Pembelajaran PJOK pada Teknik Dasar Passing Bawah Permainan Bolavoli Melalui Media Daring pada Masa Pandemi Covid-19. 7(2), 423–440.
kurikulum 2013 , guru , siswa , afektif , psikomotorik , kognitif. (2013). 17–29.
Lengkana, A. S., & Sofa, N. S. N. (2017). Kebijakan Pendidikan Jasmani dalam Pendidikan. Jurnal Olahraga, 3(1), 1–12. https://doi.org/10.37742/jo.v3i1.67
Lestari, H. N., Margono, A., Aziz, A., & Shidiq, P. (2019). Implementasi pembelajaran PJOK secara daring di SMP Negeri se-Kecamatan Patebon Kabupaten Kendal The implementation of online sport learning at Junior High Schools in Patebon district , Kendal Regency PENDAHULUAN Pendidikan adalah sebuah proses pembelajar. 16(2), 9–19.
Ng, K. (2020). Adapted physical activity through COVID-19. European Journal of Adapted Physical Activity, 13(1), 1–3. https://doi.org/10.5507/EUJ.2020.003
Nugroho, K. A., Kristiyanto, A., & Doewes, M. (2018). Implementasi pendidikan jasmani dalam international primary curriculum. Jurnal Keolahragaan, 6(2), 110–119. https://doi.org/10.21831/jk.v0i0.21336
Nurhayati, T. (2018). Hubungan Aktivitas Fisik Dengan Lingkar Pinggang Pada Masyarakat Kecamatan Cijulang Kabupaten Pangandaran Jawa Barat. Jurnal Pendidikan Jasmani Dan Olahraga, 3(2), 148–152. https://doi.org/10.17509/jpjo.v3i2.12640
Persiapan, A., Pelaksanaan, D. A. N., Di, P., Ngabang, S., & Gandasari, M. F. (2021). PEMBELAJARAN PENJAS SECARA DARING PADA MASA. 237–262. https://doi.org/10.31571/jpo.v10i2.3244
PRASOJO, W. A., Deni, M., dan Iyan, N. H. (2018). Pengaruh Model Pembelajaran Inkuiri Terhadap Peningkatan Rasa Percaya Diri Siswa Kelas Xi Dalam Mata Pelajaran Pendidikan Jasmani Olahraga Dan Kesehatan Di Smk Negeri 2 Subang. Biormatika : Jurnal Ilmiah Fakultas Keguruan Dan Ilmu Pendidikan, 4(2), 81–88.
Pratama, P. A., Harmono, S., Lusianti, S., Kh, J., Dahlan, A., & Kediri, N. (2020). Survei Implementasi Pembelajaran Pendidikan Jasmani Berdasarkan Kurikulum 2013 Di SMP Se Kecamatan Kertosono Survey of the Implementation of Physical Education Learning Based on the 2013 Curriculum at Junior High Schools in Kertosono District. 1(2), 65–74.
Rahmanto, M. ., & Bunyamin. (2020). Efektivitas media pembelajaran daring melalui. Jurnal Pendidikan Islam, 11(2), 119–135.
Rozi, F., Rahma Safitri, S., Latifah, I., & Wulandari, D. (2021). Tiga Aspek dalam Pembelajaran Pendidikan Jasmani pada Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Kependidikan: Jurnal Hasil Penelitian Dan Kajian Kepustakaan Di Bidang Pendidikan, Pengajaran Dan Pembelajaran, 7(1), 239. https://doi.org/10.33394/jk.v7i1.3220
Saleh, M. S., & Ramdhani, S. (2020). Survei Sarana dan Prasarana Pendidikan Jasmani dan Tingkat Kesegaran Jasmani Siswa Kelas VIII SMP PGRI Barembeng Kabupaten Gowa Survey of Physical Education Facilities and Infrastructure and Physical Fitness Levels of Class VIII Students at SMP PGRI Barem. 1(1), 51–64.
Santoso, D. A. (2019). Peran Pengembangan Media Terhadap Keberhasilan Pembelajaran PJOK di Sekolah. 12–16.
Sarwono. (2018). Meningkatkan Aktivitas Belajar Dan Disiplin Siswa Dalam.
Subarjah, H. (2016). Hubungan antara Kebugaran Jasmani dan Motivasi Belajar dengan Prestasi Belajar Mahasiswa. Hubungan Antara Kebugaran Jasmani Dan Motivasi Belajar Dengan Prestasi Belajar Mahasiswa, 9(1), 117–130.
Sugiarto, A. (2020). Dampak Positif Pembelajaran Online Dalam Sistem Pendidikan Keperawatan Pasca Pandemi Covid 19. Jurnal Perawat Indonesia, 4(3), 432. https://doi.org/10.32584/jpi.v4i3.555
Terhadap, B., Quercetin, K., Apel, V., Dan, L., Malus, I., Cempaka, A. R., Santoso, S., & Tanuwijaya, L. K. (2014). Indonesian Journal of Human Nutrition. 1, 14–22.
Tinjau, D. I., Penggunaan, D., & Aplikasi, M. (2020). 1,2,3,4. 3(2), 93–102.
Utama, D. D. P., Sembiring, F. K., & Wicaksono, L. (2021). Pelaksanaan Pembelajaran Penjas di SLB Kota Bandar Lampung pada Masa Pandemi Covid 19 Tahun 2020. JOSEPHA Journal of Sport Science and Physical Education, 2(1), 37–52.
Yulianto, S. (2016). Pendidikan Jasmani Dan Olahraga Dalam Menyiapkan Masyarakat Madani Di Era Teknologi. 499–505.
- Abstract viewed - 26 times
- PDF downloaded - 52 times
Pelaksanaan Pembelajaran Penjas Masa Pandemi Covid-19 SMP Negeri di Kecamatan Lasem Tahun 2022
Vol 3 (2022): Spesial Edition COVID
Submitted: Jun 2, 2022
Published: Dec 10, 2022
Abstract
The purpose of this study was to determine the implementation of physical education learning during the covid-19 pandemic in SMP negeri in Lasem district, Rembang Regency in 2022. This research method is qualitative descriptive, using survey methods. Data collection techniques through observation, interviews, documentation, and questionnaires. This research sample is in SMP Negeri in Lasem district. The results of this study show that the implementation of physical education learning during the covid-19 pandemic in SMP Negeri throughout Lasem district experienced many implementation adaptations adapted to the conditions and regulations governing learning. Physical education teachers must have specific strategies to deal with this condition. The results of the study concluded, 1) Physical Education Learning experienced problems during the covid-19 pandemic, 2) Physical Education teachers applied special strategies during learning during the covid-19 pandemic, 3) Learning experienced situation adaptation according to the applicable official provisions, 4) student learning motivation changed due to constraints in physical education learning.