Abstract

Dancing kuliah adalah kuliah yang memberikan piactise dan knowleage kepada mahasiswa menari untuk dapat menciptakan bentuk tarian yang berkaitan dengan tingkat VIII berdasarkan kurikulum. Pada kuliah menari, thereusion adalah whichis proses pembelajaran yang dilakukan oleh mahasiswa dengan siswa SMP. Pendekatan kualitatif digunakan dalam penelitian ini. The teehnique pengumpulan data adalah reduksi data, pemeriksaan data, dan penarikan kesimpulan atau verifikasi. Hasil penelitian menunjukkan bahwa proses belajar menari mahasiswa pada murid kelas VIII SMP dalam kuliah menari dilakukan dengan menari mahasiswa di semester ketiga. Pertama siswa mengikuti bimbingan tema, gerakan dan musik dalam proses belajar menari. Hasil proses pembelajaran untuk murid kelas VIII SMP dapat dilihat pada kognitif, aspek afektif dan psichomotoric..

 

Abstract

___________________________________________________________________

Dancing lecture is a lecture that gives piactise and knowleage to the university students of dancing to be able to create the form of dancing relating with the level of VIII based on curriculum. At the dancing lecture, thereusion is a learning process whichis done by the university student with the students of junior high school. Qualitative approachment is used in this research. The teehnique of data collection is data reduction, data examination, and conclusion or verification. The result of the research shows that learning process of dancing university students at the pupils of grade VIII of Junior High School in lecture of dancing is done by dancing university student in the third semester. First the student follows the guidence of theme, gesture and music in learning process of dancing. The result of learning process for the pupils of grade VIII of Junior High School can be seen in cognitive, affective and psichomotoric aspects.