Meningkatkan Hasil Belajar Lempar Turbo Melalui Modifikasi Permainan Bola Berkuncir Penelitian Tindakan Kelas

Main Article Content

Tri Rejeki Yuniasih

Abstract

Classroom Action Research was conducted with the aim to determine the improvement of learning outcomes throwing a turbo in a ball game penjasorkes through modification tasseled at Elementary School fifth grade students of Muhammadiyah 02 Bendan Pekalongan. This study uses action research. From the research conducted, an increase in student learning outcomes from the initial condition to cycle 1 (85.5%) and cycle 2 (90.5%) Students can achieve a fairly good indicator of where the meaning of learning model throwing a turbo in penjasorkes through modification tasseled ball game in the fifth grade elementary school students of Muhammadiyah 02 Bendan Pekalongan can be used

Article Details

Section
Articles
Author Biography

Tri Rejeki Yuniasih, PJKR FIK UNNES

Pendidikan Jasmani Kesehatan Rekreasi, Fakultas Ilmu Keolaharagaan, Universitas Negeri Semarang, Indonesia

References

Arikunto, S., Suharjono, Supardi. 2008. Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: Bumi Aksara.
Depdiknas, 2003.Undang-undang RI Tahun 2003 tentang Sistem Pendidikan Nasional, Jakarta: Depdiknas.
Djumidar. 2006. Materi Pokok Dasar-dasar Atletik. Jakarta: Universitas Terbuka.
FIK. 2002. Pedoman Penyusunan Skripsi Mahasiswa Program Strata 1. Semarang.: UNNES.
FIK, 2009.Pedoman Penyusunan Skripsi Mahasiswa Program Strata 1.FIK: Unnes.
Soemitro. 1992. Permainan Kecil. Jakarta: Departemen Pendidikan dan Kebudayaan.
----------. 2004. Teori Pendidikan Jasmani, Filosofi Pembelajaran dan Masa Depan. Bandung : Nuansa.
Trisnowati,Tamat dan Moekarto, Mirwan. 2007. Materi Pokok Pendidikan Jasmani dan Kesehatan. Jakarta: Universitas Terbuka.
Yoyo,Bahagia dan Adang, Suherman, 2000. Prinsip-prinsip Pengembangan dan modifikasi Cabang Olahraga.Depdikbud, Dirjen Pendidikan Dasar dan Menengah, Bagian Proyek Penataran Guru SLTP setara DIII.