THE EFFECTIVENESS OF THE TAKE AND GIVE MODEL ASSISTED BY FLASHCARD MEDIA ON IPS LEARNING RESULTS
Abstract
References
Apuke, O. D. 2017. Quantitative Research
Methods A Synopsis Approach. Arabian
Journal of Business and Management Review (
Kuwait Chapter ). 6(10):40-47.
Febriyanto, B., & Yanto, A. 2019. Penggunaan
media Flash Card untuk Meningkatkan
Hasil Belajar Siswa Sekolah Dasar Use of
Flash Card Media to Improve Elementary
Schools. Student Learning Outcomes Budi
Febriyanto , Ari Yanto. 3(2), 108–116.
Fitriyaningsih. (2014). Keefektifan Model Take
And Give. Journal of Elementary
Education. Journal of Elementary Education.
(4), 42–49.
Gustia, D. D., & Noviana, E. (2019). Penerapan
Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Take
And Give untuk Meningkatkan Hasil
Belajar IPS Siswa Kelas III SDN 192
Pekanbaru. Jurnal PAJAR ( Pendidikan dan
Pengajara).3(2):334-338
Hussaini, dkk. (2016). Improving Nigerian and
Malaysian Primary School Students
Vocabulary Skills Using Flash Cards.
International Journal of Research and Revie.
-25.
Indriana, D. 2011. Ragam Alat Bantu dan Media
Pengajaran. Jogjakarta: Diva Perss
Luritawaty, I. P. 2018. Pembelajaran Take And
Givve dalam Upaya Mengembangkan
Kemampuan Pemahaman Konsep
Matematis. Mosharafa : Jurnal Pendidikan
Matematika. 7(2). 179-188
Mat, dkk. (2016). An Action Research on the
Effectiveness Uses of Flash Card in
Promoting Hijaiyah Literacy among
Primary School Pupils. Mediterranean
Journal of Social Sciences.7(2): 433-438
Nahar. (2016). Penerapan teori belajar
behavioristik dalam proses pembelajaran.
Jurnal Ilmu Pengetahuan Sosial, 1(1), 64–74.
Nurkhatimah, N., Zainuddin, Z., & Hartini, S.
(2018). Meningkatkan Hasil Belajar Siswa
Melalui Penerapan Model Pembelajaran
Kooperatif Tipe Take and Give. Berkala
Ilmiah Pendidikan Fisika, 2(2), 110.
Rachmita, N. M., Bahasa, A., & Colorado, A.
(2016). Vocabulary Development of
Kindergarten Students of Apple Tree Pre-School
Samarinda by Using Flashcards. 1(2), 119–
Rosemaradhana. 2017. Problematika Dan
Strategi Pembelajaran IPS (Sejarah,
Geografi, Ekonomi, Dan Sosiologi)
Dalam Menghadapi MEA. Prosiding
Seminar Nasional Tahunan Fakultas
Ilmu Sosial Universitas Negeri Medan.
Sepharyanto, Sa'dijah. C., Djatmika, E. T.
(2017). Upaya Meningkatkan Hasil Belajar
Siswa Kelas IV Melalui Pembelajaran
Kooperatif Tipe Take And Give dan Quick On
The Draw. 2(4): 579–591.
Septiana. A & Ningrum. (2014). Pengaruh
Penggunaan Model Cooperative Learning
Tipe Take And Give Terhadap Hasil Belajar
Ips Terpadu Siswa Kelas Viii Semester
Genap Smp Muhammadiyah 1 Metro
Tahun Pelajaran 2016/2017. Jurnal
Promosi. 3(4), 42–49.
Surrahman, E., Mukminan (2017). Peran Guru
Ips Sebagai Pendidik Dan Pengajar
Dalam Meningkatkan Sikap Sosial Dan
Tanggung Jawab Sosial Siswa SMP.
Jurnal Pendidikan IPS, 3(5922), 25–27.
Wibowo. K. P., Marzuki. (2015). Penerapan
Model Make A Match Berbantuan Media
untuk Meningkatan Motivasi dan Hasil
Belajar IPS. Jurnal Pendidikan IPS. 2(2);
-16
DOI: 10.15294/est.v3i2.29023
Refbacks
- There are currently no refbacks.