Popular Banjar Song: Study on Music Form and Media Culture
(1) Universitas Lambung Mangkurat
(2) Universitas Lambung Mangkurat
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Ardasa, S. (2018). Suryanata Record, Label Jadul.
Ardini, N. W. (2017). Politik Identitas Kebalian dalam Musik Pop Bali. Promusika, 5(2), 96–111.
Badan Pusat Statistik. (2010). Sensus Penduduk Badan Pusat Statistik Tahun 2010.
Bourdieu, P. (1986). The Form of Capital. In J. G. Richardson (Ed.), Handbook of Theory and Research for the Sociology of Education. Greenwood.
Bourdieu, P. (1990). In Other Words: Essay Toward a Reflexive Sociology (M. Adamson (ed.)). Stanford University Press.
Bourdieu, P. (1991). Language and Symbolic Power (G. & M. A. Raymon (ed.)). Polity Press.
Bourdieu, P., & Novenanto, A. (2018). Habitus: Sebuah Perasan atas Tempat. Jurnal Kajian Ruang Sosial-Budaya, 2(1), 153–159.
Hadi, S., & Saputra, N. (2021). Fasilitasi FGD Tokoh dan Seniman Musik Kalimantan Selatan dalam Perumusan Konsep Musik Lagu Banjar. 3(1), 48–52.
Humaidi, A. (2016). Nilai Budaya dalam Lagu Banjar: Pernikahan, Mata Pencaharian, dan Permainan Tradisional. STILISTIKA: Jurnal Bahasa, Sastra, Dan Pengajarannya, 1(1), 102–113.
Khadijah, S. (2019). Exploration of Moral Value on Banjar Song by Anang Ardiansyah. The Kalimantan Social Studies Journal, 1(1), 91-101.
Lubis, A. Y. (2014). Postmodernisme: Teori dan Metode. Rajawali Per.
Miles. M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis (2nd ed.). Sage.
Mahmudah, S. (2016). Nilai Budaya dalam Lirik Lagu Banjar Karya Syarifudin MS. Pelataran Seni, 1(1), 71-80.
Maryanto, M. (2013). Pengaruh Pendekatan Terpadu Model Connected Dalam Pembelajaran Seni Musik Terhadap Pemahaman Berbagai Kompetensi Siswa di SMAN 13 Banjarmasin. Paradigma, 8(1).
Maulida, M. (2020). Optimalisasi Perkembangan Motorik Halus Anak Melalui Permainan Lagu Daerah “Ampar-Ampar Pisang.†Cakrawala Dini, 11(1), 10–16.
Middleton, R. (1990). Studying Popular Music. Open University Press.
Nasrullah, N., & Ruswinarsih, S. (2019). Manusia Sungai (Analisis Wacana Kritis Lagu Banjar Karya Anang Ardiansyah. Seminar Lingkungan Lahan Basah 2019, 437–446.
Pettijohn TF, & DF., S. (2009). The Language of Lyrics: An Analysis of Popular Billboard Songs Across Conditions of Social and Economic Threat. Journal of Language and Social Psychology., 28(3), 297–311.
Prier, K. E. (2017). Ilmu Bentuk Musik. Ousat Musik Liturgi (PML).
Rohliyani, E., Zulkifli, Z. & N. R. (2019). Nilai Karakter dalam Teks Lagu Banjar. Jurnal Bahasa, Sastra Dan Pembelajarannya (JBSP), 9(1), 71-79.
Sadie, S., & Tyrrell, J. (2001). Popular Music Form: The New Grove Dictionary of Music and Musicians. Grove.
Sakinah, F. N. (2018). Bentuk Lagu “Paris Barantai†Aransemen Ken Steven. Solah: Jurnal Seni Pertunjukan, 8(2), 1–11.
Shuker, R. (2005). Popular Music: The Key Concept. Routledge.
Sipahutar, A. N., Ghozali, I., & Fretisari, I. (2015). Aplikasi Model Pembelajaran Langsung untuk Meningkatkan Keterampilan Menyanyikan Lagu Daerah. Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK), 4(4).
Siregar, M. (2016). Teori “Gado-gado†Pierre-Felix Bourdieu. Jurnal Studi Kultural, 1(12), 79–82.
Storey, J. (2010). Cultural Studies dan Kajian Budaya Pop. Jalasutra.
Strinati, D. (2007). Pop Culture: Pengantar Menuju Teori Budaya Populer. Jejak.
Subekti, S. (2016). Rencana Perlindungan dan Pengelolaan Lingkungan Hidup Provinsi Kalimantan Selatan. Neo Teknika, 2(1), 17–26.
Syaifullah, M. (2008, December). Anang Ardiansyah, Maestro Lagu Banjar.
Thoyibi, M., Prihartanti, N., & Wahyudiarto, D. (2015). Model Pembelajaran Kreativitas dan Cinta Tahah Air. The 1st University Research Colloquium (URECOL).
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.