This journal publishes original articles on the latest issues and trends occurring internationally in education curriculum, instruction, learning, policy, and preparation of teachers with the aim to advance our knowledge of education theory and practice. Moreover, this journal also covers the issues concerned with environmental education.
Publisher: LPPM Universitas Negeri Semarang
P-ISSN 2503-1260 | E-ISSN 2580-4154
Abstracting & Indexing

Vol 39, No 2 (2022): October 2022
Table of Contents
Articles
Development of PBL (Problem Based Learning) Model-Based Learning Video on Problem Solving Ability and Motivation in Students.
Nanang Harawi Mahfuddin(1), Parmin Parmin(2),
(1) Universitas Negeri Semarang (2) Universitas Negeri Semarang |
Penggunaan Primary Literature dengan Topik Psikotropika untuk Meningkatkan Pemahaman Hakikat Sains Siswa SMA
Sania Herawati(1), Mimin Nurjhani Kusumastuti(2), Any Aryani(3),
(1) Universitas Pendidikan Indonesia (2) Universitas Pendidikan Indonesia (3) Universitas Pendidikan Indonesia |
Analisis Penggunaan Sistem Informasi Penelitian Pengabdian Masyarakat dalam Menunjang Kearsipan Dinamis dengan Menggunakan Metode Pieces Framework
Suminar Suminar(1), Yoris Adi Maretta(2), Muhammad Kurniawan(3), Dwi Gansar Santi Wijayanti(4),
(1) Universitas Negeri Semarang (2) Universitas Negeri Semarang (3) Universitas Negeri Semarang (4) Universitas Negeri Semarang |
Implementasi RFID (Radio Frequency Identification) pada Sistem Data Bibliografi di UPT Perpustakaan Rumah Ilmu Universitas Negeri Semarang
Indah Tri Pujiati(1), M. Kholid Baror Abadi(2),
(1) Universitas Negeri Semarang (2) Universitas Negeri Semarang |
Layanan Peminjaman dan Pengembalian Otomatis Berbasis Self Service di UPT Perpustakaan Rumah Ilmu Universitas Negeri Semarang
Retma Inayati Fachriz(1), Yusro Edy Nugroho(2), Annisa Dwi Cahyaningtyas(3),
(1) Universitas Negeri Semarang (2) Universitas Negeri Semarang (3) Universitas Negeri Semarang |