Determinants of E-Government Implementation Based on Technology Acceptance Model
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Al-Somali S. A., Gholami, R., & Clegg, B. (2008). Internet Banking Acceptance in the Context of Developing Countries: an Extension of the Technology Acceptance Model. European Conference on Management of Technology, 12(9), 1-16.
Al Shibly, H., & Tadros, H. I. (2010). Employee’s Perceptions towards Electronic Government in Jordan. European Journal of Scientific Research, 48(2), 169-176.
Artha, U. (2011). Pengaruh Persepsi Kegunaan, Persepsi Kemudahan, Persepsi Risiko, Kepercayaan, Inovasi Pribadi, dan Kesesuaian terhadap Sikap Penggunaan E-Commerce. Skripsi. Universitas Brawijaya.
Cheng, T. E., Lam, D. Y., & Yeung, A. C. (2006). Adoption of Internet Banking: an Empirical Study in Hong Kong. Decision Support Systems, 42(3), 1558-1572.
Davis, F. D. (1989). Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use, and User Acceptance of Information Technology, Management Information Systems Quarterly, 13(1), 319-340.
Davis, F. D., Bagozzi, R. P., & Warshaw, P. R. (2000). User Acceptance of Computer Technology: a Comparison of Two Theoretical Models, Management Science, 35(8), 982-1003.
DeLone, W. H., & McLean, E. R. (2003). The DeLone and McLean Model of Information Systems Success: a Ten-Year Update. Journal of Management Information Systems, 19(4), 9-30.
Hartono, J. (2004). Metodologi Penelitian Bisnis: Salah Kaprah dan Pengalaman-Pengalaman. Yogyakarta: BPFE UGM.
Hartono, J. (2007). Sistem Informasi Keperilakuan. Yogyakarta: ANDI.
Hartono, J. (2011). Konsep dan Aplikasi Structural Equation Modeling Berbasis Varian dalam Penelitian Bisnis. Yogyakarta: UPP STIM YKPN.
Hurlock, E. B. (1993). Psikologi Perkembangan: Suatu Pendekatan Sepanjang Rentang Kehidupan (edisi kelima). Jakarta: Erlangga.
Indonesia, P. R. (2003). Instruksi Presiden Republik Indonesia Nomor 3 Tahun 2003 tentang Kebijakan dan Strategi Nasional Pengembangan E-Government. Jakarta: Sekretaris Negara.
Kusuma, H., & Susilowati, D. (2007). Determinan Pengadopsian Layanan Internet Banking: Perspektif Konsumen Perbankan Daerah Istimewa Jogjakarta. Jurnal Akuntansi dan Auditing Indonesia, 11(2), 125-139.
Lin, H. (2007). Predicting Consumer Intentions to Shop Online: an Empirical Test of Competing Theories. Electronic Commerce Research and Applications, 6(4), 433-442.
Marhaini. (2008). Analisis Perilaku Konsumen dalam Pembelian Komputer Merek Acer (Studi Kasus: Mahasiswa Fakultas Ekonomi Universitas Sumatera Utara). Jurnal Manajemen Bisnis, 1(3), 89-96.
Moebarak. (2009). Alasan Mempelajari Perilaku Konsumen. Available at: http://moebarak.wordpress.com/2009/03/06/alasan-mempelajari-perilaku-konsumen/. 2 February 2020.
Muntianah, S. T., Astuti, E. S., & Azizah, D. F. (2012). Pengaruh Minat Perilaku terhadap Actual Use Teknologi Informasi dengan Pendekatan Technology Acceptance Model. Profit, 6(1), 88-113.
Nazar, M. R., & Syahran. (2008). Pengaruh Privasi, Keamanan, Kepercayaan, dan Pengalaman Terhadap Niat untuk Bertransaksi Secara Online. Tesis. Universitas Gajahmada. Yogyakarta.
Neufeld D. J., Dong, L., & Higgins, C. (2007). Charismatic Leadership and User Acceptance of Information Technology. European Journal of Information Systems, 16(4), 494-510.
Nor, K. M., & Pearson, J. M. (2007). The Influence of Trust on Internet Banking and Commerce. Journal of Internet Banking and Commerce, 12 (2),1-10.
Permana, P. J., & Sudarno. (2013). Persepsi terhadap E-Goverment pada Pegawai Direktorat Jenderal Perbendaharaan. Diponegoro Journal of Accounting, 2(3), 23376-3806.
Purwidyasari, A., & Syafruddin, M. (2017). Analisis Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Kepuasan Pengguna Layanan E-Government (Studi Kasus pada Modul Penerimaan Negara Generasi 2). Diponegoro Journal of Accounting, 6(4), 2337-3806.
Ramadhani, R. (2008). Analisis Faktor Faktor yang Mempengaruhi Penerimaan Nasabah terhadap Layanan Internet Banking di Semarang: dengan Menggunakan Pendekatan TAM. Skripsi. Universitas Islam Indonesia.
Rauf, M. F. (2018). Internet of Things (IoT) dalam Revolusi Industri 4.0. Available at: https://medium.com/@mfrauf/internet-of-things-iot-dalam-revolusi-industri-4-0-f4d0356d9f42. 2 February 2020.
Ringle, C. M., Wende, S., & Will, A. (2005). SmartPLS 2.0.M3. Hamburg: SmartPLS. Available at: http://www.smartpls.com. 2 February 2020.
Sekaran, U. (2006). Research Methods for Business: A Skill Building Approach. Jakarta: PT. Elex Media Komputindo.
Shih, Y., & Fang, K. (2004). The Used of a Decomposed Theory of Planned Behavior to Study Internet Banking in Taiwan. Internet Research, 14(3), 213-223.
Sholihin, M., & Ratmono, D. (2013). Analisis SEM-PLS dengan WarpPLS 3.0 untuk Hubungan Nonlinier dalam Penelitian Sosial dan Bisnis. Yogyakarta: ANDI.
Subekti, T., & Gustomy, R. (2018). Menguji Sistem E-Government Kota Malang Menuju Smart City. Interaktif Jurnal Ilmu Sosial, 10(1), 61-83.
Taylor S., & Todd, P. (1995a). Decomposition and Crossover Effects in the Theory of Planned Behaviour: a Study of Consumer Adoption Intentions. Internal Journal of Research in Marketing, 12(2), 137-155.
Taylor S., & Todd, P. (1995b). Understanding Information Technology Usage: a Test of Competing Models. Information Systems Research, 6(2), 144-176.
Venkatesh, V., & Davis, F. D. (2000). A Theoretical Extension of the Technology Acceptance Model: Four Longitudinal Field Studies. Management Science, 46(2), 186-20.
Windharta, I. W. D. C. (2011). Determinan Minat Keperilakuan untuk Menggunakan Sistem Informasi Akuntansi Berbasis Teknologi Informasi. Tesis. Universitas Brawijaya.
View Counter: Abstract - 777 and PDF - 712
Refbacks
- There are currently no refbacks.