Consumption and hegemony of Japan: A case study on consumer culture of Japanese identity products toward undergraduates
(1) Universitas Jenderal Soedirman
(2) Universitas Jenderal Soedirman
(3) Universitas Jenderal Soedirman
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Arnould, E. J., & Thompson, C. J. (2005). Consumer culture theory (CCT): Twenty years of research. Journal of consumer research, 31(4), pp. 868-882.
Baudrillard, J .2004. Masyarakat Konsumsi. Yogyakarta: Kreasi Wacana.
Fatmawati, N. (2020). Gaya Hidup Mahasiswa Akibat Adanya Online Shop. Jurnal Pendidikan Ilmu Sosial, 29(1), pp. 29-38. Available at: https://dx.doi.org/10.17509/jpis.v28i2.20862
Featherstone, Mike. 2005. Posmodernisme dan Budaya Konsumen. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Harsanto, P. W. (2009). Gaya Hidup Modern Dan Iklan (Budaya Makan Mi Instan sebagai Identitas). Imaji: Jurnal Seni dan Pendidikan Seni, 7(1), pp. 77-87. Available at: http://dx.doi.org/10.21831/imaji.v7i1.6645
Hudani, A. (2020). Pengaruh faktor budaya, faktor social, dan faktor pribadi terhadap keputusan pembelian. Entrepreneurship Bisnis Manajemen Akuntansi (E-BISMA), 1(2), pp. 99-107. Available at: https://doi.org/10.37631/e-bisma.v1i2.195
Ibrahim, I. S. (2018). Lifestyle Ecstasy: Kebudayaan Pop dalam Masyarakat Komoditas Indonesia. Yogyakarta: Jalasutra.
Kaparang, O. M. (2013). Analisa Gaya Hidup Remaja Dalam Mengimitasi Budaya Pop Korea Melalui Televisi. Acta Diurna Komunikasi, 2(2)
Kushendrawati, S. M. (2010). Masyarakat Konsumen Sebagai Ciptaan Kapitalisme Global: Fenomena Budaya Dalam Realitas Sosial. Hubs-Asia, 10(1), pp. 49-87. Available at: https://doi.org/10.7454/mssh.v10i2.19
Madrah, M. Y., & Suharko, S. (2019). Migrant Workers as Cultural Intermediaries. KOMUNITAS: International Journal of Indonesian Society and Culture, 11(1), pp. 129-140. Available at: https://doi:10.15294/komunitas.v11i1.18206
Miyashita. (2020). Ada Berapa Banyak Pelajar Bahasa Jepang di Indonesia dalam laman https://www.sukasuki.org/2020/01/ada-berapa-banyak-pelajar-bahasa-jepang-di-indonesia/, diakses pada 8 Agustus 2022
Pilliang, Y. A. (2006). Imagologi dan Gaya Hidup: Membingkai Tanda dan Dunia dalam Prisma, Yogyakarta: LP3ES
Puspitasari, D., Suryadi, S., Widodo, H. (2022). Culture Industry and Japanese Identity in Snack and Drinks Products in Indonesia. Jurnal Izumi, 11(1), 31-43. Available at: https://doi.org/10.14710/izumi.11.1.31-43
Putri, L. S., Purnama, D. H., & Idi, A. (2019). Gaya Hidup Mahasiswa Pengguna Media Sosial di Kota Palembang (Studi Pada Mahasiswa FoMO di Universitas Sriwijaya dan Universitas Muhammadiyah Palembang). Jurnal Masyarakat dan Budaya, 21(2), pp. 129-148. Available at: https://doi.org/10.14203/jmb.v21i2.867
Ridaryanthi, M. (2014). Bentuk Budaya Populer Dan Konstruksi Perilaku Konsumen Studi Terhadap Remaja. Jurnal Visi Komunikasi, 13(1), pp. 87-104. Available at: http://dx.doi.org/10.22441/visikom.v13i1.379
Saufika, A., Retnaningsih, R., & Alfiasari, A. (2012). Gaya hidup dan kebiasaan makan mahasiswa. Jurnal Ilmu Keluarga & Konsumen, 5(2), pp. 157-165. Available at: https://doi.org/10.24156/jikk.2012.5.2.157
Semenik, R. J., Allen, C. T., O‟Guinn, T.C., & Kaufmann, H. R. (2012) Advertising and promotions: An integrated brand approach. South Western, Cengage Learning: Mason, OH
Singarimbun, Masri, dan Sofian Effendi. (1995). Metodologi Penelitian Survey. Jakarta: LP3ES.
Sugiyono. (2013). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: CV Alfabeta
Tan, C. S. (2010). Understanding Consumer Purchase Behavior In The Japanese Personal Grooming Sector. Journal of Yasar University, 17(5), pp. 2821-2831
Tomlinson, A. (2005) Consumption, identity, and style: Marketing, meanings, and the packaging of pleasur. Routledge
Yang, J. (2012). The Korean wave (Hallyu) in East Asia: A comparison of Chinese, Japanese, and Taiwanese audiences who watch Korean TV dramas. Development and society, 41(1), pp. 103-147
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.