Development of Vocational Culinary Materials Using the Banabooku Application for Autistic Students
(1) Culinary Education Study Program, Universitas Negeri Malang, Indonesia
(2) Culinary Education Study Program, Universitas Negeri Malang, Indonesia
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Ajitama, A. A. (2023). Pengaruh Penggunaan Media Android Terhadap Kemampuan Fokus Anak Berkebutuhan Khusus. Akademika, 12(01), 61–68. https://doi.org/10.34005/akademika.v12i01.2559
Anggriani, S. P., Jufri, A. W., Syukur, A., & Setiadi, D. (2022). Pengembangan Materi Ajar Berbasis Video Kreatif Biologi pada Materi Sistem Ekskresi untuk Siswa Kelas XI SMA. Jurnal Ilmiah Profesi Pendidikan, 7(1), 123–129. https://doi.org/10.29303/jipp.v7i1.430
Cahyadi, R. A. H. (2019). Pengembangan Bahan Ajar Berbasis ADDIE Model. Halaqa: Islamic Education Journal, 3(1), 35–42. https://doi.org/10.21070/halaqa.v3i1.2124
Elvina, D., & Dewi, I. P. (2020). Analisis Tingkat Kelayakan Media Pembelajaran Berbasis Android Dasar Listrik dan Elektronika. Voteteknika (Vocational Teknik Elektronika Dan Informatika), 8(3), 18. https://doi.org/10.24036/voteteknika.v8i3.109462
Erianjoni. (2017). Pengembangan Mater Ajar Sosiologi Tentang Mitigasi Bencana Berbasis Kearifan Lokal di Kota Padang. Jurnal Socius: Journal of Sociology Research and Education, 4(2).
https://media.neliti.com/media/publications/227635-peran-umkm-dalam-pembangunan-dan-kesejah-7d176a2c.pdf%0Ahttp://journal.uinsgd.ac.id/index.php/jispo/article/view/1752
Fitri, agus zaenul, & Haryanti, N. (2020). Metode Penelitian Pendidikan kuantitatif,kualitatif dan Reasarch and Development. Madani Media, 115.
Hidayat, F., & Nizar, M. (2021). Model ADDIE (Analysis, Design, Development, Implementation and Evaluation) Dalam Pembelajaran Pendidikan Agama Islam. Jurnal Inovasi Pendidikan Agama Islam (JIPAI), 1(1), 28–38. https://doi.org/10.15575/jipai.v1i1.11042
Izza, E. H., Bahar, A., Suhartiningsih, & Kristiastuti, D. (2021). Aplikasi Media Interaktif Berbasis Android Pada Materi Peralatan Makan Dan Minum Serta Alat Hidang. Jurnal Tata Boga, 10(3), 449–457.
Jaya, H. (2016). Keterampilan Vokasional Anak Berkebutuhan Khusus (Perawatan dan Perbaikan Alat Elektronika). In Jurnal Penelitian Pendidikan Guru Sekolah Dasar (Vol. 6, Issue August).
Lestari, F., & Andriani, D. G. (2019). Validasi Modul Berbasis Literasi Pada Mata Kuliah Statistika Matematika. Jurnal Math Educator Nusantara: Wahana Publikasi Karya Tulis Ilmiah Di Bidang Pendidikan Matematika, 5(01), 36. https://doi.org/10.29407/jmen.v5i01.12854
Lestari, S. (2020). Pengembangan Isi Kurikulum. 10. https://lms-paralel.esaunggul.ac.id/mod/resource/view.php?id=297158
Mutia, F. (2011). Kemampuan Anak Autis Menyerap Informasi Melalui Proses Belajar di Sekolah Inklusi. Jurnal Palimpsest, 2(2), 1–10.
Priambodo, E., & Nuryanto, A. (2020). Pengembangan Materi Ajar Berbantuan Edmodo pada Mata Pelajaran Gambar Teknik Manufaktur untuk SMK. Jurnal Dinamika Vokasional Teknik Mesin, 5(2), 145–153. https://doi.org/10.21831/dinamika.v5i2.34803
Puspasari, R., & Suryaningsih, T. (2019). Pengembangan Buku Ajar Kompilasi Teori Graf dengan Model Addie. Journal of Medives : Journal of Mathematics Education IKIP Veteran Semarang, 3(1), 137. https://doi.org/10.31331/medivesveteran.v3i1.702
Rochjadi, H. (2016). Modul Guru Pembelajaran SLB Tunagrahita Kelompok Kompetensi H. Pptk Dan Plb Bandung, 1–154.
Sari, J. I., Syamswisna, & Yokhebed. (2019). Kelayakan Bahan Ajar Modul Pada Materi Keanekaragaman Hayati Kelas X Sma. Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Khatulistiwan (JPPK), 8(6), 1–10.
Siahaan. (2017). “Pengaruh Penggunaan Model Pembelajaran Contextual Teaching and Learning (CTL) Terhadap Hasil Belajar Boga Dasar Siswa Kelas X Tata Boga SMK Negeri 8 Medan. Paper Knowledge . Toward a Media History of Documents, 12–26.
Sukoco, J. B., Kurniawati, N. I., Werdani, R. E., & Windriya, A. (2019). Pemahaman Pendidikan Vokasi di Jenjang Pendidikan Tinggi Bagi Masyarakat. Jurnal Pengabdian Vokasi, 01(01), 23–26.
Suri, Y. A. (2016). Mobile Learning Berbasis Android Dalam Peningkatan Kemampuan Menyusun Kalimat Pada Anak Autis. Pendidikan Khusus, 1, 1–6.
https://ejournal.unesa.ac.id/index.php/jurnal-pendidikan-khusus/article/view/14179
Trisiana, A., & Wartoyo. (2016). Desain Pengembangan Model ADDIE. PKn Progresif, 11(1), 313–330.
Wanabuliandari, S., Ristiyani, & Kurniasih, N. (2021). E-Modul Matematika Berbasis Santun Berbahasa Bagi Siswa Slow Learner. Jurnal Program Studi Pendidikan Matematika, 10(2), 1261–1272.
Wardina, U. V., Jalinus, N., & Asnur, L. (2019). Kurikulum Pendidikan Vokasi Pada Era Revolusi Industri 4.0. Jurnal Pendidikan, 20(1), 82. https://doi.org/10.33830/jp.v20i1.843.2019
Widyaningtyas, R., & Sukmana, R. W. (2016). Langkah-langkah Pengembangan Bahan Ajar. Http://Elearning.Unla.Ac.Id/Pluginfile.Php/28781/Mod_resource/Content/1/Modul_Topik%205%20Langkah-Langkah%20dalam%20pembuatan%20Bahan%20Ajar.Docx.Pdf, 1–9.
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.