Analisis Hubungan Inflasi, PDRB, dan PAD terhadap PMA di Kabupaten Semarang

  • Dina Febriana Pangestuti Jurusan Ekonomi Pembangunan, Fakultas Ekonomi, Universitas Negeri Semarang
Keywords: Foreign Investment, Inflation, Gross Domestic Regional Product, Original Local Government Revenue

Abstract

This study aims to determine the relationship between Inflation, GDP, and PAD with foreign investment in Semarang regency. The data used in this study is secondary data obtained from the Central Bureau of Statistics of Central Java Province. The analytical method used is descriptive with quantitative approach using correlation analysis to know the relationship between Inflation, PDRB, and PAD with foreign investment in Semarang regency. Based on the results of data analysis shows that there is a significant relationship between GDP and foreign investment in Semarang regency. However, in Inflation and PAD variables there is no significant relationship with foreign investment in Semarang regency.

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan antara Inflasi, PDB, dan PAD dengan investasi asing di Kabupaten Semarang. Data yang digunakan dalam penelitian ini adalah data sekunder yang diperoleh dari Badan Pusat Statistik Provinsi Jawa Tengah. Metode analisis yang digunakan adalah deskriptif dengan pendekatan kuantitatif menggunakan analisis korelasi untuk mengetahui hubungan antara Inflasi, PDRB, dan PAD dengan investasi asing di Kabupaten Semarang. Berdasarkan hasil analisis data menunjukkan bahwa ada hubungan yang signifikan antara PDB dan investasi asing di Kabupaten Semarang. Namun, pada variabel Inflasi dan PAD tidak ada hubungan yang signifikan dengan investasi asing di Kabupaten Semarang.

Published
2018-12-08
How to Cite
Pangestuti, D. (2018). Analisis Hubungan Inflasi, PDRB, dan PAD terhadap PMA di Kabupaten Semarang. Efficient: Indonesian Journal of Development Economics, 1(2), 100-105. https://doi.org/10.15294/efficient.v1i2.27610
Section
Articles