UPAYA MENINGKATKAN HASIL BELAJAR HANDSTAND MELALUI MEDIA AUDIOVISUAL DAN KONSISTENSI SIKAP TUBUH PADA KELAS XI IPA SMA N 1 SUKOREJO KABUPATEN KENDAL TAHUN PELAJARAN 2012/2013
Main Article Content
Abstract
This study aims to improve learning outcomes through audiovisual media handstand posture and consistency for high school students in the learning of Physical Education , Sport and Health . This study uses action research . In the implementation of the first cycle and second cycle meetings held 1 meeting . The subjects were a class XI Science SMAN 1 Sukorejo , District Sukorejo , Kendal . The instruments used in the data collection was obtained from observations at the time of learning , performance test and written test students . Based on the results obtained in the first cycle of learning outcomes that can meet the KKM as much as 31.4 % of the total number of students in the second cycle and increased to 82.9 % of the total number of students . Based on the above results , it can be concluded that the application of audiovisual media and consistency posture can improve learning outcomes handstand in class XI Science SMAN 1 Sukorejo . Expected for the Physical Education teacher at SMA N 1 Sukorejo to use audiovisual media and consistency in learning handstand posture .
Article Details
Section
Articles
References
Abdulkadir Ateng. 1992. Asas Dan Landasan Pendidikan Jasmani. Departemen Pendidikan Dan Kebudayaan Direktorat Jenderal Pendidikan Tinggi.
Adang Suherman. 2000. Dasar-Dasar Penjaskes. Departemen Pendidikan Nasional Direktorat Jenderal Pendidikan Dasar dan Menengah.
Amung Ma’mun dan Yudha M.Saputra.2000.Perkembangan Gerak dan Belajar Gerak.Semarang: Departemen Pendidikan dan Kebudayaan.
Biasworo Adisuyanto Aka.2009.Cerdas dan Bugar Dengan Senam Lantai.Surabaya: Gramedia Widiasarana Indonesia.
BSNP. 2007. Panduan Penilaian Kelompok Mata Pelajaran Jasmani Olahraga dan Kesehatan.
Husdarta dan Yudha M. Saputra. 2000. Belajar dan Pembelajaran. Bandung: Departemen Pendidikan dan Kebudayaan.
Husdarta. 2010. Sejarah dan Filsafat Olahraga. Bandung. Alfabet.
IGAK Wardhani, dkk. Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: Universitas Terbuka.
Muhajir. 2007. Penjasorkes untuk SMA Kelas XI. Bandung: Erlangga
Nadisah. 1992. Pengembangan Kurikulum Pendidikan Jasmani dan Kesehatan. Bandung: Direktorat Jenderal Pendidikan Tinggi.
Adang Suherman. 2000. Dasar-Dasar Penjaskes. Departemen Pendidikan Nasional Direktorat Jenderal Pendidikan Dasar dan Menengah.
Amung Ma’mun dan Yudha M.Saputra.2000.Perkembangan Gerak dan Belajar Gerak.Semarang: Departemen Pendidikan dan Kebudayaan.
Biasworo Adisuyanto Aka.2009.Cerdas dan Bugar Dengan Senam Lantai.Surabaya: Gramedia Widiasarana Indonesia.
BSNP. 2007. Panduan Penilaian Kelompok Mata Pelajaran Jasmani Olahraga dan Kesehatan.
Husdarta dan Yudha M. Saputra. 2000. Belajar dan Pembelajaran. Bandung: Departemen Pendidikan dan Kebudayaan.
Husdarta. 2010. Sejarah dan Filsafat Olahraga. Bandung. Alfabet.
IGAK Wardhani, dkk. Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: Universitas Terbuka.
Muhajir. 2007. Penjasorkes untuk SMA Kelas XI. Bandung: Erlangga
Nadisah. 1992. Pengembangan Kurikulum Pendidikan Jasmani dan Kesehatan. Bandung: Direktorat Jenderal Pendidikan Tinggi.