Implementasi Permainan Tonnis di SD Negeri Se-Kecamatan Tugu Kota Semarang survei

Main Article Content

Muhammad Heri Nurvianto
Tri Nurharsono

Abstract

The purpose of this study was to determine how the implementation tennis game in the elementary school throughout Tugu sub-subdistrict of Semarang City in 2015 and its inhibiting and supporting factors. The research method used was the survey method while the methods of collecting data were observation, interviews and research documentation. The research instrument was interview questions addressed to the Head Master, Penjasorkes Teacher and student observation.Results from this study showed that the implementation of learning tennis game runs well seen from the results of interviews with the Head Master and Penjasorkes Teacher in the Elementary Schoool throughout the Tugu Sub subdistrict of Semarang City, 2015. Based on the results and discussion, it can be concluded that the implementation Tennis game in elementary school throughout the Tugu Subdistrict of Semarang City 2015 as a whole included in the good category.

Article Details

Section
Articles
Author Biographies

Muhammad Heri Nurvianto, Gedung F1 Lantai 2 FIK Unnes Kampus Sekaran, Gunungpati, Semarang, 50229

Pendidikan Jasmani Kesehatan Rekreasi, Fakultas Ilmu Keolahragaan, Universitas Negeri Semarang, Indonesia

Tri Nurharsono, Gedung F1 Lantai 2 FIK Unnes Kampus Sekaran, Gunungpati, Semarang, 50229

Pendidikan Jasmani Kesehatan Rekreasi, Fakultas Ilmu Keolahragaan, Universitas Negeri Semarang, Indonesia

References

Annehira. 2015. Pengertian Implementasi. [online] Dari
http://www.annehira.com/implementasi-adalah.htm (Akses 21 Mei 2015)
E. Mulyasa. 2009. Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan. Jakarta: BumiAksara
Husdarta HJS. 2009. Manajemen Pendidikan Jasmani. Bandung: Alfabeta.
Hamalik Oemar.2009. Kurikulum Dan Pembelajaran. Jakarta.Bumi Aksara.
KBBI. 2008. KamusBesarBahasaIndonesia. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama
Keputusan Dekan. 2014. PedomanPenulisanSkripsiMahasiswa Strata 1.FIK UNNES
Lutan dan Suherman. Pengukuran dan Evaluasi Pendidikan Jasmani. Semarang: Depdikbud.
Malayu S.P. Hasibuan. 2005. Manajemen Sumber Daya Manusia. Jakarta: Bumi Aksara.
Moleong. 2011. Metodologi Penelitian Kualitatif. Bandung : Remaja Rosda Karya
Rimaru. 2015. Pengertian Implementasi menurut Beberapa Ahli, [online]
dari : http://rimaru.web.id/pengertian-implementasi-menurutbeberapa-ahli (Akses 20 Mei 2015).
Samsudin. 2008. Pembelajaran Pendidikan Jasmani Olahraga dan Kesehatan SD/MI. Jakarta: Litera.
Pembelajaran Pendidikan Jasmani Olahraga dan Kesehatan SMP/MTs. Jakarta: Litera
Semiawan, Conny R. 2008. Belajar dan Pembelajaran Prasekolah dan Sekolah Dasar. Jakarta: PT Macanan Jaya Cemerlang.
Slameto. 2010. BelajardanFaktor-faktor yang Mempengaruhinya. Jakarta:
RinekaCipta.
Soepartono. 2000. SaranadanPrasaranaOlahraga. Depdiknas.
Sugiyono.2010. StatistikaUntukPenelitian. Bandung: Alfabeta.
2013. MetodePenelitianKuantitatifKualitatifdan R & D. Bandung:
Alfabeta.
Muhammad heri nurvianto / Journal of Physical Education, Sport, Health and Recreation 5 (2)
(2016)
2307
Suharsimi Arikunto. 2006. Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktek. Jakarta: Rineka Cipta.
-----. 2010. ProsedurPenelitianSuatuPendekatanpraktik. Jakarta: RINEKA CIPTA.
Suharso, dan Ana Retnoningsih.2013.Kamus Besar Bahasa Indonesia. Semarang : CV.WidyaKarya.
Sukintaka. 1992. Teori Bermain untuk D2 PGSD Penjaskes. Jakarta: Departemen
Pendidikan dan Kebudayaan Direktorat Jenderal Pendidikan Tinggi Proyek Pembinaan Tenaga Kependidikan.
Suryosubroto.2004, Manajemen Pendidikan di Sekolah. Jakarta: PT.RinekaCipta
Tri Nur Harsono, dan Sri Haryono. 2005. PermainanTonnis. Semarang: IlmuKeolahragaanUniversitasNegeri Semarang.