PEMBELAJARAN PENJASORKES MELALUI MEDIA BERMAIN BOLA KERANJANG TERHADAP HASIL BELAJAR SISWA SDLB-C TUNA GRAHITA
Main Article Content
Abstract
The problem in this study is whether there is an increase in Penjasorkes learning
outcomes through media play basket ball for mentally students disabled SDLB-C
Education Foundation Exceptional Demak?. This study aims to improve learn-ing
outcomes through the Penjasorkes media play basket ball  for students learning
SDLB-C in Physical Education, Sport and Health. This study uses classroom
action research. In the implementation of the first  cycle and second cycle of
meetings held 1 meeting, where each cycle has shown an increase Penjasorkes
learning outcomes and meet the completeness criteria are minimal so it does not
need to be held next cycle. Based on the results, the results of the percentage of
completion on the first cycle that can meet the KKM is equal  to 52.94% of  the
total number of students in the second cycle and increased to 88.23% of the total
number of students. Based on the above results, it can be concluded that the
Penjasorkes learning using media play basket ball  can improve the process in
improving learning outcomes for mentally disabled students SDLB-C Education
Foundation Exceptional Demak. Expected for Penjasorkes teachers in SDLB-C
can use the media playing basket ball in the learning of Physical Education, Sport
and Health, as an alternative to implement-ing the learning.
outcomes through media play basket ball for mentally students disabled SDLB-C
Education Foundation Exceptional Demak?. This study aims to improve learn-ing
outcomes through the Penjasorkes media play basket ball  for students learning
SDLB-C in Physical Education, Sport and Health. This study uses classroom
action research. In the implementation of the first  cycle and second cycle of
meetings held 1 meeting, where each cycle has shown an increase Penjasorkes
learning outcomes and meet the completeness criteria are minimal so it does not
need to be held next cycle. Based on the results, the results of the percentage of
completion on the first cycle that can meet the KKM is equal  to 52.94% of  the
total number of students in the second cycle and increased to 88.23% of the total
number of students. Based on the above results, it can be concluded that the
Penjasorkes learning using media play basket ball  can improve the process in
improving learning outcomes for mentally disabled students SDLB-C Education
Foundation Exceptional Demak. Expected for Penjasorkes teachers in SDLB-C
can use the media playing basket ball in the learning of Physical Education, Sport
and Health, as an alternative to implement-ing the learning.
Article Details
Section
Articles
References
Achmad Rifa’i RC, dan Catharina Tri Anni. 2009.
Psikologi Pendidikan. Semarang: Universitas
Negeri Semarang Pres
Agus Kristiyanto. 2010. Penelitian Tindakan Kelas.
Surakart a: UNS press
Max Darsono. 2001. Belajar dan Pembelajaran.
Sema-rang: CV IKIP Semarang Press.
Rusli Lutan. 2000. Strategi Belajar Mengajar Penjask-es. Jakarta: Departemen Pendidikan Jasmani
Samsudin. 2008. Pembelajaran Pendidikan Jasmani
Olahraga dan Kesehat an. Jakarta: PT Fajar
In-ter Pratama
Soepartono. 2000. Media Pembelajaran. Jakarta: De-partemen Pendidikan Nasional
Suharsimi Arikumto. 2006. Prosedur Penelitian. Ja-karta: PT RINEKA CIPTA
-----. 2010. Prosedur Penelitian. Jakarta: PT RINEKA
CIPTA
Irfan Dedik Purnomo . (nd). Penyebab Tunagrahita
dan Karakteristiknya. Online. Available at
http://blog.tp.ac.id/wp-content/uploads/6b18066
7cc1edc42fdf69569c85dd54d.doc (accessed
12/05/13 pukul 19.30)
Psikologi Pendidikan. Semarang: Universitas
Negeri Semarang Pres
Agus Kristiyanto. 2010. Penelitian Tindakan Kelas.
Surakart a: UNS press
Max Darsono. 2001. Belajar dan Pembelajaran.
Sema-rang: CV IKIP Semarang Press.
Rusli Lutan. 2000. Strategi Belajar Mengajar Penjask-es. Jakarta: Departemen Pendidikan Jasmani
Samsudin. 2008. Pembelajaran Pendidikan Jasmani
Olahraga dan Kesehat an. Jakarta: PT Fajar
In-ter Pratama
Soepartono. 2000. Media Pembelajaran. Jakarta: De-partemen Pendidikan Nasional
Suharsimi Arikumto. 2006. Prosedur Penelitian. Ja-karta: PT RINEKA CIPTA
-----. 2010. Prosedur Penelitian. Jakarta: PT RINEKA
CIPTA
Irfan Dedik Purnomo . (nd). Penyebab Tunagrahita
dan Karakteristiknya. Online. Available at
http://blog.tp.ac.id/wp-content/uploads/6b18066
7cc1edc42fdf69569c85dd54d.doc (accessed
12/05/13 pukul 19.30)