MODEL PENGEMBANGAN PERMAINAN JUMPGOSO DALAM PENJASORKES PADA SISWA KELAS III SD NEGERI SUKODADI 2 KECAMATAN BANDONGAN KABUPATEN MAGELANG TAHUN 2013/2014
Main Article Content
Abstract
The problem in this research is how to model the development of the game in penjasorkes jumpgoso on Elementary School third grade students Sukodadi 2 Bandongan District of Magelang regency. The purpose of this research is to produce a product development model in Penjasorkes jumpgoso games at third grade students of SD Nageri Sukodadi 2 Bandongan District of Magelang regency. The method used in this research is the development of Borg & Gall. The average of the results of validation expert on small -scale trials obtained a percentage of 81.33% (excellent). The average yield on a student questionnaire small scale trials obtained a percentage of 84.21% (excellent). From the average yield on the expert validation field trials obtained percentage of 86.66% (excellent). The average yield on the student questionnaire field trials obtained a percentage of 88.87% (excellent). From the above data it can be concluded that the model of development jumpgoso game can be used as an alternative learning model for students of class III Penjasorkes Elementary School Sukodadi 2 Bandongan District of Magelang regency.
Article Details
Section
Articles
References
Abdul Kadir Ateng. 1992. Asas dan Landasan Pendidikan Jasmani. Jakarta: Depdikbud
Adang Suherman. 2000. Dasar-Dasar Penjaskes. Jakarta: Depdiknas
Amung Ma’mun dan Yudha M Saputra. 2000. Perkembangan Gerak dan Belajar Gerak. Jakarta: Depdiknas
Phil Yanuar Kiram. 1992. Belajar Motorik. Jakarta: Depdikbud
Punaji Setyosari. 2010. Metode Penelitian Pendidikan dan Pengembangan. Jakarta: Kencana Prenada Media
Rayandra Asyhar. 2012. Kreatif Mengembangkan Media Pembelajaran. Jakarta: Referensi Jakarta
Reza Sholah Hakim. 2012. “Model Pengembangan Pembelajaran Tradisional “Sundamanda†pada Siswa Kelas V SD Negeri Kalibanteng Kidul 02 Kota Semarang Tahun Pelajaran 2011/2012â€. Skripsi. Program Sarjana. Universitas Negeri Semarang
Soemitro. 1992. Permainan Kecil. Jakarta: Depdikbud
Sri Mulyani. 2013. 45 Permainan Tradisional Anak Indonesia. Yogyakarta: Langensari Publishing
Sukintaka. 1992. Teori Bermain Untuk D2 GSD Penjaskes. Jakarta: Depdikbud
Winkanda Satria Putra. 2013. 99 Permainan Edukatif. Yogyakarta: Kata Hati
Yoyo Bahagia dan Adang Suherman. 2000. Prinsip-prinsip Pengembangan dan Modifikasi Cabang Olahraga. Jakarta: Depdiknas
Adang Suherman. 2000. Dasar-Dasar Penjaskes. Jakarta: Depdiknas
Amung Ma’mun dan Yudha M Saputra. 2000. Perkembangan Gerak dan Belajar Gerak. Jakarta: Depdiknas
Phil Yanuar Kiram. 1992. Belajar Motorik. Jakarta: Depdikbud
Punaji Setyosari. 2010. Metode Penelitian Pendidikan dan Pengembangan. Jakarta: Kencana Prenada Media
Rayandra Asyhar. 2012. Kreatif Mengembangkan Media Pembelajaran. Jakarta: Referensi Jakarta
Reza Sholah Hakim. 2012. “Model Pengembangan Pembelajaran Tradisional “Sundamanda†pada Siswa Kelas V SD Negeri Kalibanteng Kidul 02 Kota Semarang Tahun Pelajaran 2011/2012â€. Skripsi. Program Sarjana. Universitas Negeri Semarang
Soemitro. 1992. Permainan Kecil. Jakarta: Depdikbud
Sri Mulyani. 2013. 45 Permainan Tradisional Anak Indonesia. Yogyakarta: Langensari Publishing
Sukintaka. 1992. Teori Bermain Untuk D2 GSD Penjaskes. Jakarta: Depdikbud
Winkanda Satria Putra. 2013. 99 Permainan Edukatif. Yogyakarta: Kata Hati
Yoyo Bahagia dan Adang Suherman. 2000. Prinsip-prinsip Pengembangan dan Modifikasi Cabang Olahraga. Jakarta: Depdiknas