MODEL PENGEMBANGAN LOMPAT WARNA DALAM PEMBELAJARAN PENJASORKES UNTUK MENINGKATKAN MOTIVASI GERAK SISWA TUNARUNGU WICARA DI SDLB ABC â€SWADAYA†KENDAL
Main Article Content
Abstract
The purpose of this study is to produce a model of learning development that aims to increase motivation for students with hearing and speech impaired movement in SDLB ABC "Organization" Kendal. This study uses action research. The method of research is the development of models of learning: 1) a preliminary investigation and information gathering, field observations and literature review, 2) develop early prodak form, 3) evaluation of experts, 4) revision of the first product, 5) field test, 6) revision of the final product, 7) final jump game model of color. The trial results obtained evaluation data also includes cognitive, effective and psychomotor ie, from experts penjas 83% (good), a 87% Learning (good), a small test group 95.83% (excellent), and a field test 95% (very good). Based on the available data it can be concluded that the learning model of this color can be used to jump to the deaf and speech impaired students SDLB
Article Details
Section
Articles
References
Abdul Kadir Ateng. 1992. Asas dan Landasan Pendidikan Jasmani. Departemen Pendididkan dan Kebudayaan : Dirjen Dikti
Achmad Rifa’i RC dan Catharina Tri Anni. 2009. Psikologi Pendidikan. Semarang : Universitas Negeri Semarang Press
Achmad Munib, Budiyono dan Sawa Suryono. 2006. Pengantar Ilmu Pendidikan. Semarang : Universitas Negeri Semarang Press
Amung Ma’mun dan Yudha M. Saputra. 2000. Perkembangan Gerak dan Belajar Gerak. Departemen Pendidikan Nasional : Dirjen Pendidikan Dasar dan Menengah
Beltasar Tarigan. 2000. Penjaskes Adaptif. Jakarta : Depdiknas
Depdiknas. 2007. Standar Kompetensi Dan Kompetensi Dasar Tingkat SD/MI. Depdiknas : Dirjen Mandikdasmen
Direktorat Pendidikan Luar Biasa. 2003. Pedoman Umum Pembelajaran Penjas ALB. Jakarta : Depdiknas
Djumidar. 2007. Dasar-Dasat Atletik. Jakarta : Universitas Terbuka
Husdarta dan Yudha M. Saputra. 2000. Belajar Dan Pembelajaran. Depdiknas : Dirjen Pendidikan Dasar dan Menengah
http//id.wikipedia.org/wiki/pembelajaran (diunduh pada tanggal 10 Desember 2014 jam 21:15 wib)
Punaji Setyosari. 2012. Metode Penelitian Pendidikan dan Pengembangan. Jakarta : Kencana.
Rusli Ibrahim. 2005. Psikologi Pendidikan Jasmani Dan Olahraga. Jakarta : Depdiknas
Sugiyanto. 2007. Perkembangan dan Belajar Motorik. Jakarta: Universitas Terbuka
Sukirman, dkk. 2009. Matematika. Jakarta: Universitas Terbuka
Achmad Rifa’i RC dan Catharina Tri Anni. 2009. Psikologi Pendidikan. Semarang : Universitas Negeri Semarang Press
Achmad Munib, Budiyono dan Sawa Suryono. 2006. Pengantar Ilmu Pendidikan. Semarang : Universitas Negeri Semarang Press
Amung Ma’mun dan Yudha M. Saputra. 2000. Perkembangan Gerak dan Belajar Gerak. Departemen Pendidikan Nasional : Dirjen Pendidikan Dasar dan Menengah
Beltasar Tarigan. 2000. Penjaskes Adaptif. Jakarta : Depdiknas
Depdiknas. 2007. Standar Kompetensi Dan Kompetensi Dasar Tingkat SD/MI. Depdiknas : Dirjen Mandikdasmen
Direktorat Pendidikan Luar Biasa. 2003. Pedoman Umum Pembelajaran Penjas ALB. Jakarta : Depdiknas
Djumidar. 2007. Dasar-Dasat Atletik. Jakarta : Universitas Terbuka
Husdarta dan Yudha M. Saputra. 2000. Belajar Dan Pembelajaran. Depdiknas : Dirjen Pendidikan Dasar dan Menengah
http//id.wikipedia.org/wiki/pembelajaran (diunduh pada tanggal 10 Desember 2014 jam 21:15 wib)
Punaji Setyosari. 2012. Metode Penelitian Pendidikan dan Pengembangan. Jakarta : Kencana.
Rusli Ibrahim. 2005. Psikologi Pendidikan Jasmani Dan Olahraga. Jakarta : Depdiknas
Sugiyanto. 2007. Perkembangan dan Belajar Motorik. Jakarta: Universitas Terbuka
Sukirman, dkk. 2009. Matematika. Jakarta: Universitas Terbuka