PENGEMBANGAN PEMBELAJARAN ATLETIK NOMOR LEMPAR MELAUI PERMAINAN SHOT IN THE HOLE
Main Article Content
Abstract
Abstrak
Penyelenggaraan pendidikan jasmani di sekolah dasar belum dilaksanakan sepenuhnya dengan baik. Minat siswa dalam pembelajaran atletik nomor lempar kurang, sarana yang dimiliki sekolah untuk pembelajaran atletik nomor lempar juga terbatas. Penelitian ini bertujuan untuk mengembangakan dan menghasilkan produk berupa model pembelajaran atletik nomor lempar melalui permainan Shot In The Hole bagi siswa kelas V Sekolah Dasar dalam pembelajaran Pendidikan Jasmani, Olahraga dan Kesehatan. Metode pengembangan ini adalah penelitian pengembangan yang mengacupada model pengembangan dari Borg & Gall. Dari hasil ujicoba diperoleh data evaluasi ahliyaitu, ahli Penjas86,67 % (baik), ahli pembelajaran I 90,67 % (baik), ahli pembelajaran II 86,33%, ujicoba kelompok kecil 84 % (baik),dan ujicoba lapangan93,68 % (baik). Dari data yang ada dapat disimpulkan bahwa model pembelajaran atletik nomor lempar melalui permainan Shot In The Hole ini layak digunakan bagi siswa kelas V SD Negeri Sekaran 01 Kecamatan Gunung Pati
Abstract
The implementation of the physical education in elementary school has not been fully implemented properly. Exsite of the students in learning athletic throwing numbers less. Facility owned school for learning lessons athlethic throwing numbers also limit. Ths research is aimed to develop and to product a model of learning Athletic hrowing numbers throught game Shot In The Hole for students in the class V elementary school in learning of Physical Education. Methhod of development research, which aimed development model of Borg and Gall. From the result of tests obtained expert evaluation, there are, Physical education expert 86,67% (good), Learning expert I 96,67% (excellent), trial in small group 84% (good), and field tests 93,68 (excellent). From existing data can be inferred that the model of learning Athetic throwing numbers through game Shot In The Hole was used for students of class V SD Negeri Sekaran 01 Sub distict Gunung Pati Semarang City.
Penyelenggaraan pendidikan jasmani di sekolah dasar belum dilaksanakan sepenuhnya dengan baik. Minat siswa dalam pembelajaran atletik nomor lempar kurang, sarana yang dimiliki sekolah untuk pembelajaran atletik nomor lempar juga terbatas. Penelitian ini bertujuan untuk mengembangakan dan menghasilkan produk berupa model pembelajaran atletik nomor lempar melalui permainan Shot In The Hole bagi siswa kelas V Sekolah Dasar dalam pembelajaran Pendidikan Jasmani, Olahraga dan Kesehatan. Metode pengembangan ini adalah penelitian pengembangan yang mengacupada model pengembangan dari Borg & Gall. Dari hasil ujicoba diperoleh data evaluasi ahliyaitu, ahli Penjas86,67 % (baik), ahli pembelajaran I 90,67 % (baik), ahli pembelajaran II 86,33%, ujicoba kelompok kecil 84 % (baik),dan ujicoba lapangan93,68 % (baik). Dari data yang ada dapat disimpulkan bahwa model pembelajaran atletik nomor lempar melalui permainan Shot In The Hole ini layak digunakan bagi siswa kelas V SD Negeri Sekaran 01 Kecamatan Gunung Pati
Abstract
The implementation of the physical education in elementary school has not been fully implemented properly. Exsite of the students in learning athletic throwing numbers less. Facility owned school for learning lessons athlethic throwing numbers also limit. Ths research is aimed to develop and to product a model of learning Athletic hrowing numbers throught game Shot In The Hole for students in the class V elementary school in learning of Physical Education. Methhod of development research, which aimed development model of Borg and Gall. From the result of tests obtained expert evaluation, there are, Physical education expert 86,67% (good), Learning expert I 96,67% (excellent), trial in small group 84% (good), and field tests 93,68 (excellent). From existing data can be inferred that the model of learning Athetic throwing numbers through game Shot In The Hole was used for students of class V SD Negeri Sekaran 01 Sub distict Gunung Pati Semarang City.
Article Details
Section
Articles