MENINGKATKAN HASIL BELAJAR BOLA VOLI MINI MELALUI TUTOR SEBAYA SISWA SEKOLAH DASAR
Main Article Content
Abstract
The purpose of the study to determine the learning outcome volleyball mini through peer tutoring approach for fourth grade students Sabarwangi District Subdistrict Kajen Pekalongan.Reseach using action research. The subjects used were fourth grade students of SD Negeri 23 Sabarwangi the number of students consisting of 14 boys and 9 student daughter .Tecnic with observations and data collection dokumentasi.Instrumen used in the data collection was obtained from the test results that show student performance when implementation. Based on the above results, it can be concluded that the application of mini volleyball lessons through peer tutoring approach has a positive effect, which can increase the yield student learning that can facilitate students to understand and perform the movement correctly. Suggestion of this study can be used as an alternative learning materials if there were teachers who experience the same learning problems.
Article Details
Section
Articles
References
Depdikbud. 2001. Kamus Besar Bahasa Indonesia. Jakarta : Balai Pustaka
Duta Romansa. 2013. “Meningkatkan Hasil Belajar Lompat Tinggi Gaya Straedel Melalui Pendekatan Permainan Halang Rintang Pada Siswa Kelas 5 SD muhammadiyah 1 Pekajangan Kecamatan Kedungwuni Kabupaten Pekalongan Tahun 2013â€.
Skripsi.Program Sarjana Universitas Negeri Semarang.
Mulyono Abdurrahman. 2003.Pengertian Hasil Belajar. Jakarta: Erlangga
Nuril Ahmadi. 2007.Panduan Olahraga Bolavoli. Surakarta: Era Pustaka Utama
http://bagawanabiyasa.wordpress.com/2013/07/21/pembelajaran-tutor-sebaya
( diakses 11/03/2014 )
http://krisdaning217.blogspot.com/2012/03/pentingnya-pembelajaran-penjaskes-pada.html
( diakses 11/03/2014 )
http://contohptkproposal.blogspot.com/2014/02/ptk-bab-ii-passing-atas-bola-voli-tutor.html (diakses 11/03/2014 )
PP.PBVSI. 1995. Jenis-jenis Permainan Bolavoli. Jakarta: PBVSI.
Pusat Pembinaan dan Pengembangan Bahasa. 1995. Kamus Besar Bahasa Indonesia (KBBI). Jakarta: Balai Pustaka.
Suharsimi Arikunto.2010. Penelitian Tindakan Kelas (PTK). Jakarta: Departemen Pendidikan dan Kebudayaan
Tim Bina Kerja Guru. 2004. Pendidikan Jasmani untuk Sekolah Dasar Kelas 4. Jakarta: Erlangga.
Viera, Barbara L. 2000. Bolavoli. (Tingkat Pemula) diterjemahkan oleh Monti. Jakarta: Raja Grafindo Persada.
Wikipedia Indonesia. 2009. Pengertian bola voli. Diperoleh 02 Juli 2012 dari http://id.wikipedia.org/wiki/Bola_voli (diakses 11/03/2014 ).
Duta Romansa. 2013. “Meningkatkan Hasil Belajar Lompat Tinggi Gaya Straedel Melalui Pendekatan Permainan Halang Rintang Pada Siswa Kelas 5 SD muhammadiyah 1 Pekajangan Kecamatan Kedungwuni Kabupaten Pekalongan Tahun 2013â€.
Skripsi.Program Sarjana Universitas Negeri Semarang.
Mulyono Abdurrahman. 2003.Pengertian Hasil Belajar. Jakarta: Erlangga
Nuril Ahmadi. 2007.Panduan Olahraga Bolavoli. Surakarta: Era Pustaka Utama
http://bagawanabiyasa.wordpress.com/2013/07/21/pembelajaran-tutor-sebaya
( diakses 11/03/2014 )
http://krisdaning217.blogspot.com/2012/03/pentingnya-pembelajaran-penjaskes-pada.html
( diakses 11/03/2014 )
http://contohptkproposal.blogspot.com/2014/02/ptk-bab-ii-passing-atas-bola-voli-tutor.html (diakses 11/03/2014 )
PP.PBVSI. 1995. Jenis-jenis Permainan Bolavoli. Jakarta: PBVSI.
Pusat Pembinaan dan Pengembangan Bahasa. 1995. Kamus Besar Bahasa Indonesia (KBBI). Jakarta: Balai Pustaka.
Suharsimi Arikunto.2010. Penelitian Tindakan Kelas (PTK). Jakarta: Departemen Pendidikan dan Kebudayaan
Tim Bina Kerja Guru. 2004. Pendidikan Jasmani untuk Sekolah Dasar Kelas 4. Jakarta: Erlangga.
Viera, Barbara L. 2000. Bolavoli. (Tingkat Pemula) diterjemahkan oleh Monti. Jakarta: Raja Grafindo Persada.
Wikipedia Indonesia. 2009. Pengertian bola voli. Diperoleh 02 Juli 2012 dari http://id.wikipedia.org/wiki/Bola_voli (diakses 11/03/2014 ).