PERMAINAN SEPAK BOLA (DORA) DALAM PEMBELAJARAN PENJASORKES KELAS VI SD NEGERI PALEBON 02 KEC. PEDURUNGAN KOTA SEMARANG TAHUN 2013
Main Article Content
Abstract
The purpose of this study was to find out the yield improvement approaches to learn the game of football with Dora in class VI student Palebon SD Negeri 02 Semarang City Year 2013 . Methods for this research is CLA Class Action research consists of four stages , namely planning ( planning) , action ( action ) , observation ( observation ) danreflection ( reflection ) . Based on the results of research and reference data on indicators of student achievement for the activity to be 75 % , then it can be concluded that the results learn dribbling , passing football approach Dora games ( Sodor ball ) is said to be successful, so the results obtained are consistency indicator of students' learning beyond that is 75%.
Article Details
Section
Articles
References
Abdulkadir Ateng, 1992. Asas dan Landasan Pendidikan Jasmani. Ditjen Dikti Depdikbud : Jakarta.
Anwar Nuris Sururi / Journal of Physical Education, Sport, Health and Recreation 4 (7) (2015)
1964
Adang Suherman, MA. 2000. Dasar Dasar Penjaskes. Departemen Pendidikan Nasional, Direktorat Jenderal Pendidikan Dasar Dan Menengah.
Agus Kristiyanto. 2010. Penelitian Tindakan Kelas (dalam pendidikan jasmani dan kepelatihan olahraga). Surakarta : UPT Penerbit dan Pencetakan UNS (UNS Press).
Amung Ma’mun, M.Pd dan Yudha M. Saputra, M.Ed. 2000. Perkembangan Gerak dan Belajar Gerak. Departemen Pendidikan Nasional, Direktorat Jenderal Pendidikan Dasar Dan Menengah.
Kantor Menpora. 1997. Penjelasan Isu – Isu Olahraga Nasional. Jakarta : Kantor Menpora.
M. Hamid Anwar, 2005. Pendidikan Jasmani Sekolah Dasar Sebagai Wahana Kompetensi Gerak. Jurnal Pendidikan Jasmani. Vol.3,No. 1. Yogyakarta: Universitas Negeri Yogyakarta.
Rifa’I, A. dan C.T. Anni. 2009. Psikologi Pendidikan. Semarang: UNNES Pres.
Rusli Lutan. 2001. Asas-asas Pendidikan Jasmani. Jakarta: Depdiknas.
Slameto. 2003. Belajar dan Faktor-Faktor yang Mempengaruhinya. Jakarta: PT Rineka Cipta.
Zainal Aqib, 2008. Penelitian Tindakan Kelas.
Bandung: Yrama Widya.
Anwar Nuris Sururi / Journal of Physical Education, Sport, Health and Recreation 4 (7) (2015)
1964
Adang Suherman, MA. 2000. Dasar Dasar Penjaskes. Departemen Pendidikan Nasional, Direktorat Jenderal Pendidikan Dasar Dan Menengah.
Agus Kristiyanto. 2010. Penelitian Tindakan Kelas (dalam pendidikan jasmani dan kepelatihan olahraga). Surakarta : UPT Penerbit dan Pencetakan UNS (UNS Press).
Amung Ma’mun, M.Pd dan Yudha M. Saputra, M.Ed. 2000. Perkembangan Gerak dan Belajar Gerak. Departemen Pendidikan Nasional, Direktorat Jenderal Pendidikan Dasar Dan Menengah.
Kantor Menpora. 1997. Penjelasan Isu – Isu Olahraga Nasional. Jakarta : Kantor Menpora.
M. Hamid Anwar, 2005. Pendidikan Jasmani Sekolah Dasar Sebagai Wahana Kompetensi Gerak. Jurnal Pendidikan Jasmani. Vol.3,No. 1. Yogyakarta: Universitas Negeri Yogyakarta.
Rifa’I, A. dan C.T. Anni. 2009. Psikologi Pendidikan. Semarang: UNNES Pres.
Rusli Lutan. 2001. Asas-asas Pendidikan Jasmani. Jakarta: Depdiknas.
Slameto. 2003. Belajar dan Faktor-Faktor yang Mempengaruhinya. Jakarta: PT Rineka Cipta.
Zainal Aqib, 2008. Penelitian Tindakan Kelas.
Bandung: Yrama Widya.