Implementation of Pedagogical Content Knowledge with Multimedia on Rectilinear Motion Topics
(1) Universitas Negeri Semarang
(2) 
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Eggen, P., & Kauchak, D. (2004). Windows on classrooms. Educational Psychology, New Jersey.
Ekawati, Y., Haris, A., & Amin, B. D. (2015). Penerapan Media Simulasi Menggunakan PHET (Physics Education and Technology) Terhadap Hasil Belajar Fisika Peserta Didik Kelas X SMA Muhammadiyah Limbung. Jurnal Pendidikan Fisika Unismuh, 3(1), 74-82.
Gumilar, D. (2013). Pengaruh Kepemimpinan Transormosional Kepala Sekolah dan Motifasi Berprestasi Guru Terhadap Kinerja Mengajar Guru pada SMK Negeri di Wilayah Kabupaten Bandung Barat. Penelitian Ilmiah. Bandung: Universitas Pendidikan Indonesia.
Hochberg, K., Kuhn, J., & Müller, A. (2016). Science education with handheld devices: A comparison of Nintendo WiiMote and iPod touch for kinematics learning. Perspectives in Science, 10, 13-18.
Chang, K. E., Chen, Y. L., Lin, H. Y., & Sung, Y. T. (2008). Effects of learning support in simulation-based physics learning. Computers & Education, 51(4), 1486-1498.
Mahen, E. C. S. & Nuryantini. (2018). Propil Miskonsepsi Calon Guru Fisika pada Materi Gerak Harmonik Sederhana. Physics Communication, 2(1), 17-25.
Muchsin, M. & Khumaedi, K. (2017). Analisis keterampilan mahasiswa calon guru dalam menjelaskan konsep menggunakan analogi pada pembelajaran Fisika. Physics Communication, 1(1), 23-33.
Purwaningsih, E. (2015). Potret Representasi Pedagogical Content Knowledge (PCK) Guru dalam Mengajarkan Materi Getaran dan Gelombang pada Siswa SMP. Indonesian Journal of Applied Physics, 5(1), 9-15.
Putriani, E. D. & Sawi, S. (2014). Implementasi Strategi TPCK Dengan Media Simulasi Berbasis Inkuiri Terbimbing pada Konsep Getaran dan Gelombang. UPEJ Unnes Physics Education Journal, 3(2), 34-41.
Saminan, S., & Zulfira, R. (2016). Implementation the Pedagogical Content Knowledge (PCK) of Physic Teacher Based-on Students Learning Outcomes at SMAN 4 Banda Aceh. Jurnal Ilmiah Peuradeun, 4(3), 321-332.
Sukadi, E., Cari, C., & Sarwanto, S. (2015). Implementasi Pedagogical Content Knowledge Pada Materi Listrik Dinamis Untuk Meningkatkan Kompetensi Calon Guru Fisika. Inkuiri, 4(1), 37-46.
Sriatun, S., Ellianawati, E., Hardyanto, W., & Milah, I. L. (2018). Analisis Kemampuan Berfikir Kreatif Siswa pada Praktikum Asas Black Berbasis Problem Based Learning dan Berbantuan Makromedia Flash. Physics Communication, 2(1), 70-75.
Waight, N. (2014). Technology Knowledge: High School Science Teachers’conceptions of the Nature of Technology. International Journal of Science and Mathematics Education, 12(5), 1143-1168.
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License