Quick jump to page content
  • Main Navigation
  • Main Content
  • Sidebar
  • Login
Harmony: Jurnal Pembelajaran IPS dan PKN
  • Archives
  • Current
  • Contact
  • Submit

About Journal

Harmony: Jurnal Pembelajaran IPS dan PKN is open access, and peer-reviewed journal. Harmony is published by the Social Studies Education Study Program, Universitas Negeri Semarang. Our main goal is to disseminate current and original articles from researchers and practitioners on various contemporary social studies education, learning media models, and innovation learning issues. Harmony is published twice a year.

The submissions are open year-round. Before submitting, please ensure that the manuscript is in accordance with Harmony's focus and scope, written in Bahasa or English, and follows our author guidelines and manuscript template.

  1. Home
  2. Archives
  3. Vol 5 No 1 (2020): Volume 5 Nomor 1 Mei 2020

DOI: https://doi.org/10.15294/harmony.v5i1

Published: 2020-08-19

Articles

IMPLEMENTASI TPS UNTUK MENINGKATKAN KARAKTER GOTONG ROYONG, KETERAMPILAN BERKOMUNIKASI DAN HASIL BELAJAR IPS PESERTA DIDIK KELAS IXC DI SMPN 1 KANDEMAN

Wulan Dwi Aryani

1-11

pdf

PERAN MEDIA SOSIAL DALAM MENINGKATKAN PARTISIPASI PEMILIH PEMULA DI KALANGAN MAHASISWA FAKULTAS ILMU SOSIAL UNIVERSITAS NEGERI SEMARANG

Nugraheni Arumsari, Wenny Eka Septina, Iwan Hardi Saputro

12-16

pdf

IMPLEMENTASI HANDOUT BERBASIS ADOBE PHOTOSHOP DALAM PEMBELAJARAN SEJARAH DI SMA NEGERI 2 INDRALAYA UTARA

Baharudin Andi Saputra, Retno Susanti, Adhitya Rol Asmi

17-23

pdf

NILAI-NILAI KARAKTER RITUAL KING HO PING SEBAGAI SUMBER BELAJAR IPS

Eko Prasetyo Utomo

24-29

pdf

ANALISIS KRITIS EKSISTENSI NILAI PATRIOTISME DALAM PENDIDIKAN KEWARGANEGARAAN

R Samidi, Wahyu Jati Kusuma

30-39

pdf

PENGARUH LITERASI DIGITAL TERHADAP KETERAMPILAN SOSIAL DALAM PEMBELAJARAN IPS PADA PESERTA DIDIK KELAS IX SMP ISLAM AL AZHAR 29 SEMARANG

Adila Bunga Mewangi, Arif Purnomo, Asep Ginanjar

40-46

pdf

PENGARUH MODEL PEMBELAJARAN MIND MAPPING TERHADAP HASIL BELAJAR SISWA KELAS X PADA MATA PELAJARAN GEOGRAFI DI SMA NEGERI 2 KIKIM SELATAN TAHUN PELAJARAN 2019/2020

Yanda Nauri, Misdalina ., Helfa Septinar

47-51

pdf

ANALISIS KOMPETENSI PEDAGOGIK GURU IPS DALAM PENGEMBANGAN KETERAMPILAN SOSIAL ANAK BERKEBUTUHAN KHUSUS (STUDI KASUS SMP N 12 SEMARANG)

Azizah Nur Aini Muslichah, Aisyah Nur Sayidatun Nisa

52-59

pdf

ANALISIS PEMAHAMAN KOMPETENSI PEDAGOGIK DAN KOMPETENSI PROFESIONAL PADA GURU IPS DI KECAMATAN BAWEN KABUPATEN SEMARANG

Widyaningsih Lestari, Ferani Mulianingsih

60-72

pdf

KREATIVITAS GURU IPS DALAM PENGEMBANGAN MEDIA PEMBELAJARAN PADA SMP NEGERI 2 SEMARANG DAN MTS NEGERI 1 SEMARANG

Ananda Sekar Tunjung, Arif Purnomo

73-84

pdf
Menu
  • Author Fees
  • Author Guidelines
  • Copyright Notice
  • Editorial Team
  • Focus and Scope
  • Open Access Policy
  • Peer Review Process
  • Publication Ethics
  • Peer-Reviewer
  • Screening for Plagiarism
Visitor

Flag Counter

Web Analytics View My Stats

Tools
Citation Statistic

Template
Page Header Logo

Harmony: Jurnal Pembelajaran IPS dan PKN
Published by Social Studies Education Study Program, Universitas Negeri Semarang
First floor of C1 Building, Sekaran, Gunungpati, Semarang, Central Java, Indonesia
E-mail: [email protected]

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.