Focus and Scope

Jurnal Panjar: Pengabdian Bidang Pembelajaran (P-ISSN 2656-2405 | E-ISSN 2809-4778) is a double blind peer-reviewed journal published by the Universitas Negeri Semarang and managed by the Institute for Research and Community Service, Universitas Negeri Semarang (LPPM UNNES) . This Journal is published twice a year every February and August and since its publication in 2019 it has used an open access system as a whole. Jurnal Panjar: Pengabdian Bidang Pembelajaran publishes research articles and critical-analytic studies related to learning and teaching in the social humanities field covering various fields of social sciences, psychology, counseling guidance, non-formal education, language, arts education, history education, primary school teacher education, teacher education for Early childhood education, Education Management, Education Curriculum, Educational Technology, Policy in Education, Legal education, Street law and Advocacy, Islamic education and teaching, Pancasila Education and other social fields that accommodate social scope and benefits for social change in Indonesia and Global Context.

 

Bahasa Indonesia version

Jurnal Panjar: Pengabdian Bidang Pembelajaran (P-ISSN 2656-2405 | E-ISSN 2809-4778) merupakan double blind peer-reviewed journal yang diterbitkan oleh Universitas Negeri Semarang dan dikelola oleh Lembaga Penelitian dan Pengabdian kepada Masyarakat Universitas Negeri Semarang (LPPM UNNES). Jurnal ini terbit dua kali dalam setahun tiap Februari dan bulan Agustus dan sejak awal terbit pada 2019 telah menggunakan open access system secara menyeluruh. Jurnal Panjar: Pengabdian Bidang Pembelajaran menerbitkan artikel-artikel hasil penelitian dan kajian analisis-kritis terkait pembelajaran dan pengajaran bidang sosial humaniora yang melingkupi berbagai bidang ilmu-ilmu sosial, psikologi, bimbingan konseling, pendidikan luar sekolah, bahasa, pendidikan seni, pendidikan sejarah, pendidikan guru sekolah dasar, pendidikan guru PAUD, Manajemen Pendidikan, Kurikulum Pendidikan, Teknologi Pendidikan, Kebijakan Pendidikan, pendidikan hukum, street law dan advokasi, pendidikan dan pengajaran Islam, Pendidikan Pancasila, dan bidang sosial lainnya yang mengakomodir ruang lingkup sosial dan manfaat bagi perubahan sosial dalam konteks Indonesia and perspektif global.