Homepage

About the Journal

UPEJ Unnes Physics Education Journal starting in 2024 migrates to better secure from various unwanted things, including journal hacking and so on. To submit, the author please visit the new website page of our journal at the link https://journal.unnes.ac.id/journals/upej

MIGRATION OFFICIAL STATEMENT HERE

Unnes Physics Education Journal aims to publish results of empirical studies, theoretical studies, and conceptual analysis in the fields of education phylosophy and theory, physics education, development of physics learning instruments, physics learning media, experiments activity development in the physics learning, and physics learning evaluation.

Abstracting & Indexing:

DIMENSION | SINTA | GARUDA | DOAJ

Current Issue

Vol. 14 No. 2 (2025)
Published: 2025-08-29

Research Articles

  • Pembelajaran Fisika dan ChatGPT untuk Calon Guru: Tantangan dan Dukungan

    Wiji Aziiz Hari Mukti, Zulkarnain (Author)
    141-146
    Article ID 16658
    DOI: https://doi.org/10.15294/upej.v14i2.16658
  • Transformasi Digital Eksperimen Pesawat Atwood melalui Integrasi Sensor dan Otomatisasi Data Berbasis Python

    Intan Ayu Pramesti, Nur Khoiri, Affandi Faisal Kurniawan (Author)
    147-156
    Article ID 21797
    DOI: https://doi.org/10.15294/upej.v14i2.21797
  • Pengembangan e-LKPD Berbasis Problem Based Learning  Berbantuan Aplikasi Thunkable untuk Meningkatkan Keterampilan Berpikir Kritis Peserta Didik

    Maya Anggaraini, I Wayan Distrik, Abdurrahman (Author)
    157-168
    Article ID 24764
    DOI: https://doi.org/10.15294/upej.v14i2.24764
  • Urgensi Pendekatan STEAM Berorientasi ESD pada Pembelajaran Fisika

    Desy Triana Desy, Siti Pathonah, Harto Nuroso, M. Syaipul Hayat (Author)
    169-176
    Article ID 26883
    DOI: https://doi.org/10.15294/upej.v14i2.26883
  • Efektivitas Penggunaan E-Modul Berbasis Authentic Learning Konteks Lahan Basah pada Materi Hukum Archimedes

    Lasiani, Isnaini Agus Setiono (Author)
    177-186
    Article ID 27869
    DOI: https://doi.org/10.15294/upej.v14i2.27869
  • Meta-Analisis Implementasi Pembelajaran Fisika Berbasis Proyek: Systematic Literature Review Tahun 2020-2025

    Rochmat Hanafi Sulistyawan, Masturi (Author)
    187-200
    Article ID 31523
    DOI: https://doi.org/10.15294/upej.v14i2.31523
  • Pengaruh Model Learning Cycle 7E Berbasis Aktivitas Inkuiri terhadap Keterampilan Berpikir Kritis Peserta Didik pada Materi Gelombang Bunyi

    Bagus Dwi Ananta, Ridwan Efendi, Hera Novia (Author)
    201-210
    Article ID 30052
    DOI: https://doi.org/10.15294/upej.v14i2.30052
  • Media Pembelajaran Majalah Fisika dengan Augmented Reality: Inovasi untuk Literasi Sains Peserta Didik

    Rina Widyawati, Sugianto (Author)
    211-222
    Article ID 26419
    DOI: https://doi.org/10.15294/upej.v14i2.26419
  • Pengembangan Bahan Ajar Digital Berbasis Project Based Learning (PjBL) untuk Meningkatkan Literasi Sains Siswa Kelas X SMA pada Materi Energi Terbarukan

    Zahrotun Nafahah, Fifin Dewi Ratnasari (Author)
    223-240
    Article ID 24550
    DOI: https://doi.org/10.15294/upej.v14i2.24550
  • Pengembangan Media Pembelajaran Menggunakan Google Sites Bermuatan Etnosains pada Materi Hukum Newton untuk Meningkatkan Pemahaman Fisika Peserta Didik

    Galuh Dwi Jayanti, Langlang Handayani (Author)
    241-248
    Article ID 28059
    DOI: https://doi.org/10.15294/upej.v14i2.28059
  • Pengembangan Mobile Learning Media Terintegrasi dengan Artificial Intelligence sebagai Virtual Mentor pada Materi Pemanasan Global untuk Meningkatkan Kemampuan Literasi Sains

    Mahendra Cipta Pranantya (Author)
    249-258
    Article ID 33499
    DOI: https://doi.org/10.15294/upej.v14i2.33499
  • Pengembangan Bahan Ajar Google Sites Berbasis Project Based Learning Berpendekatan STEM untuk Memfasilitasi Perkembangan Karakter Profil Pelajar Pancasila

    Fitriana Roza Damayanti, Dwi Yulianti (Author)
    259-270
    Article ID 33501
    DOI: https://doi.org/10.15294/upej.v14i2.33501
View All Issues