Vol 12, No 3 (2020)

November 2020

DOI: https://doi.org/10.15294/intuisi.v12i3

Table of Contents

Articles

Edwin Adrianta Surijah(1), Ni Putu Kris Pradnya Swari(2), Supriyadi Supriyadi(3),
(1) Queensland University of Technology (QUT), Faculty of Health, School of Psychology and Counselling, Brisbane, Australia, Qld. Universitas Dhyana Pura, Program Studi Psikologi, Bali, Indonesia
(2) Universitas Dhyana Pura, Program Studi Psikologi, Bali, Indonesia
(3) Universitas Udayana, Program Studi Psikologi, Bali, Indonesia
PDF
260-284
Sotya Paramarta Kerta Yasa(1), Pradipta Christy Pratiwi(2),
(1) Jurusan Psikologi, Fakultas Ilmu Pendidikan Universitas Negeri Semarang, Kampus Sekaran, Gunungpati, Semarang, Indonesia
(2) Jurusan Psikologi, Fakultas Ilmu Pendidikan Universitas Negeri Semarang, Kampus Sekaran, Gunungpati, Semarang, Indonesia
PDF
340-352
Arif Budi Setiawan(1), Nisa Rachmah Nur Anganthi(2), Eny Purwandari(3),
(1) Magister Profesi Psikologi, Fakultas Psikologi Universitas Muhammadiyah Surakarta, Indonesia
(2) Magister Psikologi Sains, Fakultas Psikologi Universitas Muhammadiyah Surakarta, Indonesia
(3) Magister Psikologi Sains, Fakultas Psikologi Universitas Muhammadiyah Surakarta, Indonesia
PDF
247-259
Putri Amalia(1), Fatma Kusuma Mahanani(2),
(1) Jurusan Psikologi, Fakultas Ilmu Pendidikan Universitas Negeri Semarang, Indonesia
(2) Jurusan Psikologi, Fakultas Ilmu Pendidikan Universitas Negeri Semarang, Indonesia
PDF
295-306
Riska Hardiani(1), Andromeda Andromeda(2),
(1) Jurusan Psikologi, Fakultas Ilmu Pendidikan Universitas Negeri Semarang, Indonesia
(2) Jurusan Psikologi, Fakultas Ilmu Pendidikan Universitas Negeri Semarang, Indonesia
316-325
Kontrol Diri Anak dalam Mengakses Youtube
DOI 10.15294/intuisi.v12i3.24846 Abstract 472 times PDF 645 times PDF 175 times
Salvia Astriningsih(1), Edilburga Wulan Saptandari(2),
(1) Fakultas Psikologi, Universitas Gadjah Mada, Indonesia
(2) Fakultas Psikologi, Universitas Gadjah Mada, Indonesia
326-339
Andina Felyana Sari(1), Binta Mu’tiya Rizki(2), Ajeng Octaviani Insani Haris(3),
(1) Jurusan Psikologi, Fakultas Ilmu Pendidikan, Universitas Negeri Semarang, Indonesia
(2) Jurusan Psikologi, Fakultas Ilmu Pendidikan, Universitas Negeri Semarang, Indonesia
(3) Jurusan Psikologi, Fakultas Ilmu Pendidikan, Universitas Negeri Semarang, Indonesia
PDF
236-246
Krisna Satya Cahyana(1), Sowanya Ardi Prahara(2),
(1) Jurusan Psikologi, Fakultas Psikologi Universitas Mercu Buana Yogyakarta, Indonesia
(2) Jurusan Psikologi, Fakultas Psikologi Universitas Mercu Buana Yogyakarta, Indonesia
PDF
285-294
Pitri lestari(1), Qristin violinda(2), Henry Casandra Goeltom(3),
(1) Jurusan Manajemen, Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas PGRI Semarang, Indonesia
(2) Jurusan Manajemen, Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas PGRI Semarang, Indonesia
(3) Jurusan Manajemen, Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas PGRI Semarang, Indonesia
PDF
307-315
Taufik Achmad Dwi Putro(1), Luthfina Yani(2), Bunga Nur Aini(3), Oom Qomariyah(4),
(1) Faculty of Psychology, Universitas Gadjah Mada, Indonesia
(2) Faculty of Psychology, Universitas Gadjah Mada, Indonesia
(3) Faculty of Psychology, Universitas Gadjah Mada, Indonesia
(4) Faculty of Psychology, Universitas Gadjah Mada, Indonesia
PDF
353-364