Quick jump to page content
  • Main Navigation
  • Main Content
  • Sidebar
  • Register
  • Login
Chemistry in Education
  • About
    • Focus and Scope
    • Submissions
    • Author Guidelines
    • Peer Review Process
    • Author Fees
    • Copyright Notice
    • Open Access Policy
    • Policy of Screening on Plagiarism
    • Abstracting & Indexing
  • Issue
    • Archives
    • Current
  • Publication Ethics
  • People
    • Reviewer Team
    • Editorial Team
  • Contact

About Journal

Journal of Chemisry in Education aims to provide the latest information, ideas and opinions on the progress of chemistry education research  which includes curriculum policy development, the latest research results in chemistry learning, media and evaluation. It also received conceptual analysis articles of philosophy and chemistry education theory.

  1. Home
  2. Archives
  3. Vol 11 No 1 (2022): Terbit bulan April 2022

DOI: https://doi.org/10.15294/chemined.v11i1

Published: 2022-06-24

Pengembangan Instrumen Tes Diagnostik Four-Tier Multiple Choice untuk Identifikasi Miskonsepsi Siswa pada Materi Kesetimbangan Kimia

1-7

pdf

Pengembangan Panduan Praktikum Berbasis Guided Inquiry untuk Identifikasi Keterampilan Laboratorium Peserta Didik pada Materi Titrasi Asam-Basa

8-14

pdf

Pengembangan Bahan Ajar Materi Redoks Berbasis Pemecahan Masalah Kontekstual dalam Kehidupan Sehari-Hari

15-20

pdf

Pengaruh E-Instructional Laboratory Berbasis Guided Inquiry pada Praktikum Hidrolisis Garam terhadap Keterampilan Proses Sains Siswa

21-28

pdf

Desain Instrumen Three Tier Multiple Choice Diagnostic Test Berbantuan E-Project Technology Untuk Analisis Pemahaman Konsep Siswa

29-36

pdf

Desain E-Modul Larutan Elektrolit-Nonelektrolit Multirepresentasi terintegrasi Etnosains untuk Meningkatkan Pemahaman Konsep

37-43

pdf

Pengaruh Media Kahoot Berbasis Quantum Learning terhadap Hasil Belajar Kimia

44-48

pdf

Pengembangan Butir Soal Tes Tingkat Makroskopis, Mikroskopis, dan Simbolis Untuk Identifikasi Kemampuan Analisis Siswa yang Dianalisis dengan Model Rasch

49-56

pdf

Pengembangan LKPD Berbasis PBL dengan Orientasi CEP untuk Mengembangkan Minat Wirausaha dan Hasil Belajar Peserta Didik

Development of a PBL-Based Students’ Worksheet Oriented to CEP to Promote The Students’ Entrepreneurial Interest and Learning Outcomes

57-64

pdf

Pengembangan Instrumen Tes untuk Analisis Keterampilan Metakognisi pada Materi Larutan Penyangga

65-71

pdf

Desain Instrumen Tes TOSLS Terintegrasi Schoology untuk Mengukur Keterampilan Literasi Peserta Didik

72-78

pdf

Pengembangan Instrumen Tes Berbasis Pemecahan Masalah Pada Materi Redoks

79-85

pdf

Flag Counter

Web Analytics Made Easy - StatCounter View My Stats

Page Header Logo