Quick jump to page content
  • Main Navigation
  • Main Content
  • Sidebar
  • Login
Harmony: Jurnal Pembelajaran IPS dan PKN
  • Archives
  • Current
  • Contact
  • Submit

About Journal

Harmony: Jurnal Pembelajaran IPS dan PKN is open access, and peer-reviewed journal. Harmony is published by the Social Studies Education Study Program, Universitas Negeri Semarang. Our main goal is to disseminate current and original articles from researchers and practitioners on various contemporary social studies education, learning media models, and innovation learning issues. Harmony is published twice a year.

The submissions are open year-round. Before submitting, please ensure that the manuscript is in accordance with Harmony's focus and scope, written in Bahasa or English, and follows our author guidelines and manuscript template.

  1. Home
  2. Archives
  3. Vol 1 No 1 (2016): November 2016

DOI: https://doi.org/10.15294/harmony.v1i1

Published: 2016-11-30

Articles

PROSPEK PENYELESAIAN KASUS PELANGGARAN HAM DALAM TRAGEDI TRISAKTI

Runtut Wijiasih

1-13

PDF

Menumbuhkan Kesadaran Berkonstitusi Di Lingkungan Sekolah Melalui Pendidikan Kewarganegaraan

Budi Darsono

14-29

PDF

Korelasi Sistem Pilkada Langsung Dengan Perilaku Korupsi Kepala Daerah

Karyono .

30-44

PDF

MENINGKATKAN KEBERANIAN MENGEMUKAKAN PENDAPAT DAN HASIL BELAJAR PKN MATERI PEMBELAAN NEGARA MELALUI TEKNIK NUMBERED HEADS TOGETHER (NHT) (DI KELAS IX A SMP NEGERI 9 PEKALONGAN)

Kresno Widodo

45-49

PDF

Upaya Meningkatkan Kreativitas Dan Hasil Belajar IPS Pada Kompetensi Kehidupan Sosial Manusia Melalui Model Pembelajaran Creative Problem Solving (CPB) Siswa Kelas 7C SMP Negeri 12 Pekalongan Semester I Tahun Pelajaran 2013 / 2014

Bakti Indrianisari

50-59

PDF

Analisis Kesiapan Guru IPS Di SMP Se-Kecamatan Bawang Banjarnegara Dalam Mendukung Implementasi Kurikulum 2013

Aisyah Nur Sayidatun Nisa

60-67

PDF

Peningkatan Kompetensi Keadaan Alam Indonesia Dengan Model Inquiry Based Learning Pendekatan Saintifik Pada Peserta Didik Kelas VII C SMP Negeri 2 Kota Pekalongan

Dian Umy Salamah

68-84

PDF

Meminimalkan Kesalahan Pemahaman Konsep Tarif Pajak Penghasilan Pada Siswa Kelas VIII C SMP Negeri 7 Pekalongan Melalui Media Balok Uang Bersusun

Ahmad Aziz

85-98

PDF

PERSEPSI SEKSUALITAS KALANGAN PELAJAR SMA/MA DI KOTA SEMARANG (Studi Kasus terhadap Bentuk Penyimpangan Sosial Perilaku Seksual Pranikah pada Pelajar SMA/MA di Kecamatan Gunungpati)

Noviani Achmad Putri

99-117

PDF

Penguatan Peran IPS Dalam Meningkatkan Keterampilan Sosial Peserta Didik

Asep Ginanjar

118-126

PDF
Menu
  • Author Fees
  • Author Guidelines
  • Copyright Notice
  • Editorial Team
  • Focus and Scope
  • Open Access Policy
  • Peer Review Process
  • Publication Ethics
  • Peer-Reviewer
  • Screening for Plagiarism
Visitor

Flag Counter

Web Analytics View My Stats

Tools
Citation Statistic

Template
Page Header Logo

Harmony: Jurnal Pembelajaran IPS dan PKN
Published by Social Studies Education Study Program, Universitas Negeri Semarang
First floor of C1 Building, Sekaran, Gunungpati, Semarang, Central Java, Indonesia
E-mail: [email protected]

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.