Quick jump to page content
  • Main Navigation
  • Main Content
  • Sidebar
  • Login
Harmony: Jurnal Pembelajaran IPS dan PKN
  • Archives
  • Current
  • Contact
  • Submit

About Journal

Harmony: Jurnal Pembelajaran IPS dan PKN is open access, and peer-reviewed journal. Harmony is published by the Social Studies Education Study Program, Universitas Negeri Semarang. Our main goal is to disseminate current and original articles from researchers and practitioners on various contemporary social studies education, learning media models, and innovation learning issues. Harmony is published twice a year.

The submissions are open year-round. Before submitting, please ensure that the manuscript is in accordance with Harmony's focus and scope, written in Bahasa or English, and follows our author guidelines and manuscript template.

  1. Home
  2. Archives
  3. Vol 2 No 1 (2017): Mei 2017

DOI: https://doi.org/10.15294/harmony.v2i1

Published: 2017-12-21

Articles

PENGARUH PENGGUNAAN MODEL COOPERATIVE LEARNING TIPE TALKING STICK TERHADAP HASIL BELAJAR IPS TERPADU SISWA KELAS VII SEMESTER GENAP SMP NEGERI 7 METRO TAHUN PELAJARAN 2015/2016

Salis Fauzi, Yesi Budiarti

1-6

pdf

MODEL PEMBELAJARAN INKUIRI SOSIAL DALAM PEMBELAJARAN IPS

Rudi Salam

7-12

pdf

STRATEGI PEMBELAJARAN PKn SEBAGAI SARANA PEMBENTUK KARAKTER SISWA SD DALAM MENCINTAI NEGARANYA MELALUI MATERI MENJAGA KEUTUHAN NEGARA INDONESIA

Intriyah .

13-24

pdf

PENINGKATAN KOMPETENSI MEMAHAMI KEBEBASAN BERORGANISASI MENGGUNAKAN PENDEKATAN COOPERATIVE LEARNING DENGAN TEKNIK ARISAN SOAL BERANTAI PESERTA DIDIK KELAS V SD NEGERI DEGAYU 02 KOTA PEKALONGAN SEMESTER II TAHUN PELAJARAN 2015 / 2016

Siswanto .

25-38

pdf

UPAYA MENINGKATKATKAN HASIL BELAJAR IPS EKONOMI TENTANG PELAKU KEGIATAN EKONOMI MELALUI MODEL PEMBELAJARAN DECISION MAKING BAGI SISWA KELAS VIII SMP NEGERI 2 PEKALONGAN

Setiyani .

39-49

pdf

PENINGKATAN AKTIVITAS DAN HASIL BELAJAR IPS KD ATMOSFER HIDROSFER MELALUI MODEL PEMBELAJARAN PETA PIKIRAN DENGAN YEL-YEL

Widiyati .

50-58

pdf

FENOMENA ROB SEMARANG SEBAGAI SUMBER BELAJAR IPS

Ferani Mulianingsih

59-64

pdf

PENINGKATAN MOTIVASI DAN HASIL BELAJAR PADA MATERI PROSES PERSIAPAN KEMERDEKAAN INDONESIA MELALUI KOLABORASI MODEL PEMBELAJARAN STUDENT TEAM ACHIEVEMENT DIVISION DAN TIME TOKEN (KELAS VIII A SMP NEGERI 3 PEKALONGAN)

Masykur .

65-73

pdf

DREAM TO BE REAL: DISKURSUS PENDIDIKAN KARAKTER DALAM PEMBELAJARAN IPS DI SMP KEBON DALEM SEMARANG

R. Suharso

74-84

pdf

PENINGKATAN KOMPETENSI OTONOMI DAERAH DENGAN MODEL WORDSQUARE PADA PESERTA DIDIK KELAS IX D SMP NEGERI 7 PEKALONGAN SEMESTER 1 TAHUN PELAJARAN 2016 / 2017

Sukartini .

85-96

pdf
Menu
  • Author Fees
  • Author Guidelines
  • Copyright Notice
  • Editorial Team
  • Focus and Scope
  • Open Access Policy
  • Peer Review Process
  • Publication Ethics
  • Peer-Reviewer
  • Screening for Plagiarism
Visitor

Flag Counter

Web Analytics View My Stats

Tools
Citation Statistic

Template
Page Header Logo

Harmony: Jurnal Pembelajaran IPS dan PKN
Published by Social Studies Education Study Program, Universitas Negeri Semarang
First floor of C1 Building, Sekaran, Gunungpati, Semarang, Central Java, Indonesia
E-mail: [email protected]

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.