Jurnal Inovasi Pendidikan Kimia [ISSN Print 1979-0503 | ISSN Online 2503-1244] a scientific periodical published by the Department of Chemistry, Faculty of Mathematics and Natural Sciences, Universitas Negeri Semarang with the aim to promote creativity scholarly professors or academics from various institutions in general and the academic community intern Universitas Negeri Semarang in particular. The article published scientific literature contains research results, conceptually, as well as book reviews in the field of chemical technology.
Abstracting & Indexing: Google Scholar, DOAJ, Garuda, SINTA

Vol 17, No 1 (2023): January 2023
Table of Contents
Articles
Pengembangan E-Modul Kimia Interaktif Berbasis Pendekatan Saintifik Menggunakan Liveworksheets pada Materi Laju Reaksi
Vika Yuliana(1), Jimmi Copriady(2), Maria Erna(3),
(1) Universitas Riau (2) Universitas Riau (3) Universitas Riau |
Pengaruh Konsep Diri dan Kreativitas Siswa Terhadap Prestasi Belajar Siswa dengan Menerapkan Pendekatan Kontekstual Pada Materi Termokimia
Engelbertus Dedycandro Seran(1),
(1) Universitas Katolik Widya Mandira Kupang |
Analisis Miskonsepsi Kimia dan Instrumen Diagnosisnya: Literatur Review
Deni Ainur Rokhim(1), Sri Rahayu(2), I Wayan Dasna(3),
(1) Universitas Negeri Malang (2) Universitas Negeri Malang (3) Universitas Negeri Malang |
Pengembangan Modul Materi Ikatan Kimia Berbasis Guided Inquiry
Fitria Anjarsari(1), Umy Zahroh(2), Ratna Kumala Dewi(3),
(1) UIN Sayyid Ali Rahmatullah Tulungagung (2) UIN Sayyid Ali Rahmatullah Tulungagung (3) UIN Sayyid Ali Rahmatullah Tulungagung |
Analisis Miskonsepsi Siswa Berbantuan Certainty of Response Index (CRI) pada Materi Pembelajaran Laju dan Orde reaksi
Cicik Fantiani(1), Muhammad Win Afgani(2), Resti Tri Astuti(3),
(1) UIN Raden Fatah Palembang (2) UIN Raden Fatah Palembang (3) UIN Raden Fatah Palembang |
Development of TAPUBA Puzzle as an Independent Learning Medium for the Periodic System of Elements
Muhammad Zamhari(1), Aslam Hanif(2), Pandu Ridzaniyanto(3),
(1) Pendidikan Kimia Universitas Islam Negeri Sunan Kalijaga (2) Pendidikan Kimia Universitas Islam Negeri Sunan Kalijaga (3) Sekolah Menengah Atas Kolombo, Sleman, Yogyakarta, Indonesia |
Analisis Kemampuan Metakognisi Peserta Didik pada Penggunaan Lembar Kerja Peserta Didik Berbasis PjBL Materi Elektrolit dan Nonelektrolit
Ria Yasinta(1), Sri Haryani(2), Sri Susilogati Sumarti(3), Harjono Harjono(4),
(1) Universitas Negeri Semarang (2) Universitas Negeri Semarang (3) Universitas Negeri Semarang (4) Universitas Negeri Semarang |
Pengembangan Konten Pembelajaran Berbasis Canva pada Pokok Bahasan Asam-Basa
Wahyu Fatihah(1), Yayat Ruhiat(2),
(1) Univesitas Sultan Ageng Tirtayasa (2) Univesitas Sultan Ageng Tirtayasa |
Tanggapan Peserta Didik Terhadap Model Pembelajaran Daring dan Luring Selama Masa Pemulihan Pembelajaran
Sonny Rohimat(1),
(1) SMA Negeri 6 Kota Serang |
Pengembangan e-LKPD Berbasis Discovery Learning untuk Meningkatkan Pemahaman Peserta Didik pada Materi Reaksi Redoks
Dewi Novita Syahputri(1), Febrian Solikhin(2), Nurhamidah Nurhamidah(3),
(1) Universitas Bengkulu (2) Universitas Bengkulu (3) Universitas Bengkulu |